Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Zakupy internetowe? Już ponad połowa Polaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu

To jeden z wniosków z badania przeprowadzonego m.in. nad Wisłą na zlecenie firmy DPD

Tak jak w innych krajach, tak i w Polsce na popularności zyskują zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, a klienci coraz chętniej kupują za pomocą urządzeń mobilnych. W Polsce udział zakupów internetowych w całościowym handlu wynosi już 12,4 proc., i jest to odrobinę więcej niż europejska średnia, wynosząca 11,3 proc. Ponad połowa dorosłych rodaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu. Między innymi takie wnioski wynikają z najnowszego badania rynku e-commerce Barometr E-shopper 2017, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie DPD.

Przeczytajcie także: Ważny dzień dla branży płatniczej

Badanie pokazuje, że zakupy dokonane w zagranicznych e-sklepach stanowią już prawie jedną piątą całego handlu online. Za wzrost odpowiadają tu przede wszystkim produkty nabywane w Chinach. Klienci w końcu zaczęli się przekonywać do tego rynku. W poprzednim badaniu Barometr E-shopper Europejczycy szukali korzystnych okazji zakupowych niemal wyłącznie w krajach sąsiadujących.

Coraz więcej zakupów online, bo już 39 proc., dokonywanych jest jest za pośrednictwem smartfonów. Przy czym nabywcy nie ograniczają się wyłącznie do robienia zakupów w jednej aplikacji mobilnej i oczekują, że w e-sklepach znajdą wiele różnych wygodnych dla siebie sposobów płatności. Ponadto dostawa do domu to nadal najczęściej wybierana forma doręczenia przesyłek e-commerce w Polsce. Rośnie jednak zainteresowanie innymi metodami dostarczania zakupów, takimi jak paczkomaty czy punkty nadania i odbioru w sieciach handlowych. Nawiązanie współpracy przez takich operatorów jak Poczta Polska czy DHL z sieciami sklepów Żabka i Freshmarket zdaje się potwierdzać ten trend w Polsce, o czym więcej pisałem w tym miejscu.

Przeczytajcie także: eBay nie odpuszcza polskiego rynku

Europejczycy nadal niechętnie kupują przez internet produkty spożywcze. Według badania DPD około 14 proc. klientów sklepów internetowych – a w Polsce tylko 12 proc. – kupuje świeżą żywność i napoje online. Wynika to z jednej strony z przyzwyczajeń zakupowych, ale także z obaw o jakość i stan dostarczonej żywności. Podobne wnioski płyną z innego opublikowanego dziś badania "Finanse Polaków", przeprowadzonego przez PBS dla Providenta. Czytam tam, że trzech na czterech Polaków twierdzi, iż nie zamierza robić zakupów spożywczych online, gdyż obawia się kupować tego typu produkty w sieci.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 154 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Google Pay rusza na Słowacji. Już w dniu premiery będą mogli z niego korzystać tamtejsi klienci mBanku

Google Pay (dawniej Android Pay) zostanie udostępniony na Słowacji już za pięć dni, 28 lutego 2018 r. Ponad trzy miesiące po starcie usługi w Czechach

Niemal komplet operatorów terminali w programie Polski Bezgotówkowej. Akces zgłosiły właśnie IT Card i mBank

Wśród partnerów fundacji Polska Bezgotówkowa z najważniejszych graczy brakuje już właściwie tylko Pekao

Visa stawia na rozwój innowacji w transporcie. Uruchomi specjalny program dla partnerów

Organizacja płatnicza chce zaproponować nowe rozwiązania dla wszystkich firm prowadzących działalność związaną z transportem

Innovation Hub KNF-u zauważony. Polska w gronie 15 krajów wspierających fintechy

Choć rozwiązanie wprowadzone przez KNF to jeszcze nie najbardziej pożądana piaskownica regulacyjna, to jednak zostało zauważone w opublikowanym właśnie raporcie Komitetu Bazylejskiego

Potrzebują pieniędzy na popularyzację bitcoina. Zbierają 1 proc. podatku na szkolenia o kryptowalutach

Podczas gdy instytucje w naszym kraju starają się blokować rozwój rynku cyfrowych walut, Polskie Stowarzyszenie Bitcoin postanowiło wykorzystać przysługujące mu prawo do pozyskania funduszy z podatków

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Monese Will Compete with Revolut For Polish Customers With Polish-Language Version of Its App

British fintech Monese has launched the Polish-language version…

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.