Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Zakupy internetowe? Już ponad połowa Polaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu

To jeden z wniosków z badania przeprowadzonego m.in. nad Wisłą na zlecenie firmy DPD

Tak jak w innych krajach, tak i w Polsce na popularności zyskują zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, a klienci coraz chętniej kupują za pomocą urządzeń mobilnych. W Polsce udział zakupów internetowych w całościowym handlu wynosi już 12,4 proc., i jest to odrobinę więcej niż europejska średnia, wynosząca 11,3 proc. Ponad połowa dorosłych rodaków kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu. Między innymi takie wnioski wynikają z najnowszego badania rynku e-commerce Barometr E-shopper 2017, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie DPD.

Przeczytajcie także: Ważny dzień dla branży płatniczej

Badanie pokazuje, że zakupy dokonane w zagranicznych e-sklepach stanowią już prawie jedną piątą całego handlu online. Za wzrost odpowiadają tu przede wszystkim produkty nabywane w Chinach. Klienci w końcu zaczęli się przekonywać do tego rynku. W poprzednim badaniu Barometr E-shopper Europejczycy szukali korzystnych okazji zakupowych niemal wyłącznie w krajach sąsiadujących.

Coraz więcej zakupów online, bo już 39 proc., dokonywanych jest jest za pośrednictwem smartfonów. Przy czym nabywcy nie ograniczają się wyłącznie do robienia zakupów w jednej aplikacji mobilnej i oczekują, że w e-sklepach znajdą wiele różnych wygodnych dla siebie sposobów płatności. Ponadto dostawa do domu to nadal najczęściej wybierana forma doręczenia przesyłek e-commerce w Polsce. Rośnie jednak zainteresowanie innymi metodami dostarczania zakupów, takimi jak paczkomaty czy punkty nadania i odbioru w sieciach handlowych. Nawiązanie współpracy przez takich operatorów jak Poczta Polska czy DHL z sieciami sklepów Żabka i Freshmarket zdaje się potwierdzać ten trend w Polsce, o czym więcej pisałem w tym miejscu.

Przeczytajcie także: eBay nie odpuszcza polskiego rynku

Europejczycy nadal niechętnie kupują przez internet produkty spożywcze. Według badania DPD około 14 proc. klientów sklepów internetowych – a w Polsce tylko 12 proc. – kupuje świeżą żywność i napoje online. Wynika to z jednej strony z przyzwyczajeń zakupowych, ale także z obaw o jakość i stan dostarczonej żywności. Podobne wnioski płyną z innego opublikowanego dziś badania "Finanse Polaków", przeprowadzonego przez PBS dla Providenta. Czytam tam, że trzech na czterech Polaków twierdzi, iż nie zamierza robić zakupów spożywczych online, gdyż obawia się kupować tego typu produkty w sieci.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 82 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Szykuje się wielka fuzja w obszarze płatności. Atos chce przejąć Gemalto

Z połączenia obu grup powstać może firma o rocznych przychodach w wysokości 1,5 mld euro. Oba podmioty działają także na polskim rynku

Domarecki: jeśli banki nie otworzą się na krajowe startupy, o eksporcie polskich rozwiązań fintechowych będzie można zapomnieć

O inwestycjach w fintechy, selekcji spółek, w które inwestuje oraz szansach płynących z dyrektywy PSD II rozmawiam z Krzysztofem Domareckim, biznesmenem, założycielem Grupy Selena i właścicielem funduszu Fidiasz, wspierającego startupy

Cena rachunku pod specjalnym nadzorem, czyli ile musicie zapłacić za alerty SMS

W dobie powszechności aplikacji mobilnych i pushy pozyskiwanie informacji np. o stanie konta za pomocą SMS-ów wydaje się nieco archaiczne, ale nadal jest cenione przez wielu klientów

Za studia zapłacicie jak za zakupy w sklepie internetowym. Nowa funkcja systemu Paybynet

Studenci czterech uczelni wyższych jako pierwsi w Polsce mogą realizować płatności związane ze studiami za pośrednictwem szybkich przelewów elektronicznych oferowanych przez KIR

Impact fintech’17: Rewolucja nie zależy tylko od fintechów

Czasy bankowej chwały przeminęły, ale bankowcy wierzą, że bez nich innowacyjne firmy nie będą mogły się rozwijać

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.