Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pamiętacie spółkę o nazwie NeoClick? Bardzo ciekawy pomysł, ale chyba nie wypalił i powoli umiera…

Z finansowania projektu wycofał się eCard. Profile NeoClick w mediach społecznościowych nie są aktualizowane od wielu miesięcy, a z obsługą nie ma kontaktu

W mojej ocenie NeoClick to jeden z ciekawszych startupów na styku płatności i e-commerce w Polsce w ostatnim czasie. Przypomnę w skrócie na czym polegał pomysł na tę firmę. Miała ona upraszczać dokonywanie zakupów i płatności w sklepach internetowych. Klient podczas rejestracji w NeoClick miał wskazywać ulubione metody płatności, na przykład podpinać kartę bankową, oraz podawać adres dostawy produktów. Dzięki temu później podczas wizyty w sklepach internetowych wystarczy, że wybrałby NeoClick, płatność odbywałaby się automatycznie a paczka byłaby wysyłana na podany wcześniej adres.

Przeczytajcie także: Program Planet Plus wyszedł za granicę

Świetne, prawda? Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj. W projekt zaangażowały się takie firmy jak eCard, który miał zająć się obsługą strony transakcyjnej przedsięwzięcia, oraz InPost, który miał odpowiadać za dostawę paczek za pośrednictwem paczkomatów lub kurierów. Na początku bieżącego roku uruchomiono funkcję rejestracji klientów w serwisie NeoClick. Niestety, wciąż nie było sklepów, w których można by z nowego rozwiązania korzystać. I wygląda na to, że na razie nie będzie.

Jak powiedział mi Łukasz Wierdak z firmy PEM, zarządzającej funduszem, który zainwestował w eCard, choć firma ta na stronie internetowej NeoClicka jeszcze jest wymieniona wśród partnerów, to nie ma jej już w tym przedsięwzięciu. – eCard podjął decyzję o kapitałowym wycofaniu się z projektu po nieudanym starcie NeoClick i opóźnieniach w rynkowym wprowadzeniu rozwiązania – stwierdził Łukasz Wierdak. Nie wiem, czy NeoClicka wspiera jeszcze w jakimś zakresie InPost. Zapytałem o to biuro prasowe firmy, które sprawdza status jej zaangażowania w projekt. Gdy uzyskam odpowiedź, zaktualizuję tekst.

Przeczytajcie także: Poczta Polska uruchomiła kantor online

Natomiast na powolne umieranie projektu NeoClick mogą wskazywać nieaktywne od dłuższego czasu profile spółki w mediach społecznościowych. Ostatnie wpisy na Facebooku i Twitterze firma zamieściła 19 stycznia bieżącego roku. Ostatnia aktualizacja profilu NeoClick na Linkedin miała miejsce 10 miesięcy temu. Wydaje się, że w spółce nie ma już także kto odpisywać na mejle, a tylko taką formę kontaktu rekomenduje ona na stronie internetowej. Za pomocą formularza kontaktowego wysłałem dziś rano wiadomość z prośbą o namiary na osobę odpowiedzialną za udzielanie informacji mediom. Odpowiedzi jeszcze nie otrzymałem.

Gdy w ubiegłym roku przygotowywałem tekst na temat NeoClicka, rozmawiałem na jego temat z kilkoma specjalistami z branży płatniczej i e-commerce. Wskazywali, że kluczem do sukcesu tego projektu będzie szybkie zbudowanie bazy sklepów, które będą umożliwiać dokonywanie zamówień z wykorzystaniem nowego rozwiązania. Najwyraźniej mieli rację, a stworzenie sieci akceptacji okazało się bardzo trudne. Mam jednak nadzieję, że może znajdzie się jeszcze ktoś, kto tchnie w ten projekt nowe życie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies