Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Drugi market sieci Carrefour wprowadził usługę Scan&Go z Masterpassem. Zakupy bez kasjerów i kas coraz bliżej

Od wczoraj klienci francuskiej sieci handlowej mogą robić zakupy przy pomocy aplikacji mobilnej w markecie zlokalizowanym w nowo otwartej Galerii Północnej

Scan&Go to usługa, która od kilku tygodni dostępna jest w Carrefourze przy ulicy Światowida na warszawskim Tarchominie. Szczegółowo pisałem o niej w tekście, który możecie znaleźć tutaj. Przypomnę więc tylko w skrócie, że aby z niej skorzystać, należy najpierw zainstalować na smartfonie aplikację Mój Carrefour. Następnie przy pomocy jej i aparatu telefonu skanujecie produkty wrzucane do koszyka, za które następnie możecie zapłacić portfelem Masterpass aktywowanym w aplikacji Carrefoura.

Przeczytajcie także: Zapłaciłem Masterpassem w Carrefourze

Z informacji przekazanych w kwietniu tego roku przez przedstawicieli francuskiej sieci wynika, że usługa docelowo ma pozwalać na wykonywanie zakupów bez podchodzenia do kasy w sklepie. Po prostu zapłacicie za wrzucone do koszyka zakupy Masterpassem i wyjdziecie z marketu przez nikogo nie niepokojeni. Póki co jednak Scan&Go jeszcze tak nie działa. To znaczy po zakończeniu sprawunków musicie podejść do kasy i pokazać wygenerowany przez aplikację kod, który jest następnie skanowany przez obsługę. Dopiero wtedy możecie zapłacić za produkty.

Natomiast z dzisiejszego komunikatu prasowego Carrefoura wynika, że usługa Scan&Go została udostępniona w drugim markecie sieci zlokalizowanym w Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce. Carrefour podaje, że wkrótce usługa zostanie wdrożona w kolejnych warszawskich sklepach, a docelowo ma być dostępna we wszystkich placówkach Carrefoura w Polsce.

Przeczytajcie także: Millennium wyłącza aplikację na BlackBerry

Płatności mobilne w ramach aplikacji Mój Carrefour są oparte o portfel elektroniczny Masterpass od Mastercarda. Umożliwia on dodanie karty płatniczej i realizację płatności w sklepach Carrefour na podstawie ustalonego podczas rejestracji do portfela kodu PIN. – Polacy wyrażają swoją otwartość na innowacyjne rozwiązania w handlu, które czynią proces zakupów i płatności prostszym. Rozwiązanie Scan&Go, powiązane z Masterpassem jest odpowiedzią na oczekiwania klientów i liczymy, że spotka się z ich pozytywnym przyjęciem – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Carrefour to nie jedyna sieć handlowa w Polsce, która eksperymentuje z bezobsługowymi zakupami. Niedawno Tesco udostępniło podobne rozwiązanie w dwóch sklepach na warszawskim Gocławiu i Pradze Północ a wcześniej w Krakowie, Łodzi i Poznaniu. W tym przypadku funkcja automatycznych zakupów nosi nazwę Scan&Shop. Z kolei krajowa sieć Piotr i Paweł testuje analogiczne rozwiązanie o nazwie Skanuj i Kupuj.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies