Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow

Zdalna sprzedaż ubezpieczeń w czasie pandemii

Kiedy:

04.12.2020

Miejsce:

online

Dojrzałe rozwiązania czy prowizorka?

Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że ubezpieczyciele niemalże z dnia na dzień musieli wdrożyć istotne zmiany w sposobie działania. Wprowadzenie ograniczeń w kontaktach międzyludzkich znacząco wpłynęło bowiem na dominujący sposób dystrybucji ubezpieczeń, jakim jest sprzedaż agencyjna, opierająca się na osobistym spotkaniu klienta z pośrednikiem. Firmy musiały więc wypracować odpowiednie procedury, ale także zainwestować w rozwiązania technologiczne, które umożliwiają działanie w nowych warunkach.

Wbrew niektórym prognozom blokada gospodarcza nie spowodowała nagłego wzrostu zainteresowania klientów zakupem polisy przez telefon czy online przez stronę www ubezpieczyciela. Eksperci podają, że po niewielkim zwiększeniu zdalnej sprzedaży, jej udział wrócił do wcześniejszego, niezbyt wysokiego poziomu. Klienci pozostali wierni agentom, a kluczowym zadaniem, z jakim musieli się zmierzyć ubezpieczyciele, było umożliwienie pośrednikom obsługi klientów na odległość.

Ubezpieczyciele wyszli z tej sytuacji obronną ręką, a agenci szybko przenieśli swoje kontakty z klientami do świata cyfrowego. Wydaje się jednak, że część przyjętych środków zaradczych to rozwiązania tymczasowe i prowizoryczne.

Podczas najbliższego spotkania Cashless Insurtech Live postaramy się znaleźć odpowiedzi m.in. na pytanie o to, co ubezpieczyciele mogą zrobić, by zdalna obsługa była wygodna dla ubezpieczonego i pośrednika, które przyjęte w czasie pandemii rozwiązania pozostaną na rynku dłużej, a które bezwzględnie będą musiały zostać zastąpione? Jakich narzędzi ubezpieczyciele potrzebują, by zdalne zawieranie umów ubezpieczenia – szczególnie w odniesieniu do bardziej wrażliwych polis życiowych – było bezpieczne i zgodne z prawem? Zaproszeni przez cashless.pl eksperci będą też się zastanawiać, czy wraz ze zwiększającą się dojrzałością cyfrową klientów rola pośrednika pozostanie taka sama.

To wybrane zagadnienia, o których będziemy rozmawiać podczas najbliższego Cashless Insurtech Live – pierwszego programu, poświęconego zmianom technologicznym w branży ubezpieczeniowej. Dyskusję będzie można oglądać na żywo w piątek, 4 grudnia o godz. 12 za pośrednictwem takich serwisów jak YouTube, Facebook, Twitter oraz bezpośrednio na stronie cashless.pl. Po zakończeniu transmisji zapis spotkania będzie dostępny na kanale cashless.pl na YouTube. Partnerami merytorycznymi najbliższego Cashless Insurtech Live są firmy: PWPW oraz PZU.

Aby obejrzeć pierwszy Insurtech Live powered by cashless.pl wystarczy kliknąć tutaj lub poniżej:

 

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies