Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kobiety z coraz większym wpływem na rozwój nowych technologii

Cyfrowe przyspieszenie postawiło przed branżą finansową wyzwanie dostosowania się do nowej rzeczywistości i zmieniających się potrzeb klientów. Coraz większą rolę w procesie tworzenia rozwiązań odgrywają kobiety, których ambicje i dążenia wspieramy

Dynamicznemu rozwojowi rynku finansów i technologii towarzyszy pojawienie się nowych oczekiwań ze strony klientów, które stają się impulsem do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. W Visa dostrzegamy rosnący potencjał kobiet m.in. na tym polu. Według raportu GEM, globalny wskaźnik przedsiębiorczości rośnie szybciej wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Działając na rzecz zwiększenia obecności kobiet w biznesie, zwracamy zatem szczególną uwagę na ich udział w tworzeniu małych i średnich przedsiębiorstw. Chcemy w pełni wykorzystać naszą wiedzę, gotowe narzędzia i zasoby finansowe, by pomóc w osiąganiu sukcesów i celów zawodowych przedsiębiorczym kobietom, które dopiero zaczynają lub już prowadzą działalność.

Wsparcie kobiet z korzyścią dla całej gospodarki

Dwa lata temu Visa rozpoczęła projekt She’s Next, Empowered by Visa. Inicjatywa opiera się na globalnej platformie, dzięki której chcemy zachęcić kobiety na całym świecie do budowania, prowadzenia i rozwijania swoich firm. W ramach projektu odbyły się darmowe warsztaty online, podczas których kobiety zarządzające małymi przedsiębiorstwami uzyskały wskazówki dotyczące prowadzenia firmy od liderek w danej branży. Celem programu było również zachęcenie kobiet do szczerości i otwartości w mówieniu o pieniądzach. Z przeprowadzonej przez nas w 2019 r. ankiety wynika m.in., że wśród kobiet z pokolenia millenialsów mniej niż połowa uważa, że warto rozmawiać z przyjaciółmi o finansach . Mamy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom, jak She’s Next pieniądze przestaną być dla nich tematem tabu.

Wspieranie kobiet może przyczynić się do rozwoju całej gospodarki. Z tego właśnie podejścia wynikają działania Visa Fundation, do których należy m.in. współpraca z Women’s World Banking. Już w 2017 r. organizacja ta uzyskała pierwszą dotację w wysokości 20 milionów dolarów, w celu wsparcia właścicielek mikro i małych firm w pozyskiwaniu kapitału i w rozwoju ich biznesów. W zeszłym roku Visa zdecydowała się wesprzeć grantami w wysokości 10 tysięcy dolarów firmy zarządzane przez przedsiębiorczynie poprzez platformę finansowo-edukacyjną IFundWomen. Warto także podkreślić podjętą w ubiegłym roku współpracę z globalną organizacją non-profit Hand in Hand International. Pomaga ona rozwijającym się małym przedsiębiorstwom z Afryki, Azji Południowej i Bliskiego Wschodu. Co ciekawe, wśród nich jest 10 tysięcy mikroprzedsiębiorstw z Kenii, z których aż 75 proc. jest prowadzonych przez kobiety. W Polsce nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Kobiety e-biznesu, stając się partnerem projektu „TOP Women w e-biznesie”. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu online.

Równość płci ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju

W Visa wspieramy kobiety także wewnątrz naszej organizacji. Przykładem jest Visa Women in Business Network, czyli sieć ponad 500 pracowniczek i pracowników Visa z całej Europy, pracujących na różnych stanowiskach, w różnych zespołach. Głównymi założeniami sieci są wymiana doświadczeń i perspektyw oraz tworzenie partnerskich relacji pomiędzy przedstawicielami obu płci. Dzięki działaniu tej wewnętrznej inicjatywy chcemy odpowiedzieć na wyzwania, z jakimi mierzą się kobiety na rynku pracy, czyli zbyt małą liczbą kontaktów biznesowych i niedostateczną wiarą we własne siły. Stworzyliśmy też program mentoringu i organizujemy regularne spotkania, aby kobiety z Visa oraz spoza naszej firmy, mogły wymieniać się cennymi doświadczeniami i uczyć od siebie nawzajem. Nasze zaangażowanie najlepiej oddają liczby – kobiety stanowią 40 proc. pracowników i 30 proc. kadry zarządzającej Visa oraz otrzymują równowartość 99,9 proc. zarobków osiąganych przez mężczyzn na tych samych stanowiskach. Rosnącą rolę kobiet dostrzegamy na całym rynku usług płatniczych. Wiele z nich ma dziś ogromny wpływ na jego kształtowanie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w kolejnej już edycji Rankingu najbardziej wpływowych kobiet w branży płatniczej cashless.pl.

Więcej o wyzwaniach, jakie stoją przed kobietami w biznesie i sporcie oraz o wsparciu, które daje im Visa można przeczytać na blogu Visa.

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA, RANKING
Katarzyna Zubrzycka
Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
Aktywny od:04.03.2021 · Dodał(a): 1 artykuł

Inne artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies