Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Jak zwiększyć widoczność e-commerce w Google – sprawdzone porady!

Dopiero planujesz założenie sklepu WWW? Żeby sobie to ułatwić, skorzystaj z pomocy specjalistów.

W 2020 roku nastąpił największy wzrost sprzedaży w sklepach internetowych, biorąc pod uwagę ostatnie lata. Polacy wydają w sieci z roku na rok coraz więcej, a analitycy przewidują, że handel online będzie przynosić coraz wyższe przychody. Posiadasz już sklep internetowy? Sprawdź, co możesz zrobić, żeby zwiększyć jego widoczność w wynikach organicznych wyszukiwania Google i więcej na nim zarabiać.

Zdobądź klientów dzięki SEO

Działania z zakresu SEO (Search Engine Optimization) polegają na podejmowaniu czynności zmierzających do uzyskania jak największej widoczności w wynikach wyszukiwarki Google na frazy kluczowe. W przypadku sklepów WWW jednym z istotnych celów jest osiągnięcie dzięki takim zabiegom jak największej sprzedaży. Wpływ na pozycję w Google ma wiele czynników. Przede wszystkim warto postawić na taki sklep internetowy, który jest już zoptymalizowany pod algorytm tej wyszukiwarki. Dzięki temu możesz zaoszczędzić, gdyż w przypadku wielu skryptów doprowadzenie ich do stanu spełniającego wymagania Google może być kosztowne i czasochłonne. Jakie działania powinny przełożyć się na coraz lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania? Oto kroki, które warto podjąć:

● Unikalne i zoptymalizowane meta title – tytuł i meta description, czyli opis, to elementy, które pojawiają się w kodzie strony w sekcji <head>. Pierwszy z nich powinien mieć długość około 65–70 znaków ze spacjami. Powinno się w nim znaleźć najważniejsze słowo kluczowe dla danej podstrony sklepu, a na końcu warto umieścić nazwę firmy czy adres witryny. Title ma duży wpływ na widoczność strony. Opis nie ma już takiego znaczenia, jeśli chodzi o pozycję, ale powinien być unikalny, przedstawiać, co się znajduje na danej podstronie i zawierać CTA, czyli np. „sprawdź”, „przeczytaj więcej” czy „dowiedz się”.

● Nagłówki od H1 do H6 – najczęściej korzysta się z H1 i H2, czasami z H3. Ważne, żeby w treści nagłówków wykorzystanych na stronie znajdowały się najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe. H1 powinien zawierać najistotniejsze informacje – nazwę produktu czy kategorii. Dzięki zastosowaniu nagłówków tekst staje się atrakcyjniejszy dla użytkownika.

● Optymalizacja treści – content na stronie powinien być unikatowy. Warto dodać opisy produktów i kategorii, a także treść na stronie głównej. Ważne, żeby w tekście znajdowały się znaczące dla twojego biznesu słowa kluczowe. Skąd je wziąć? Z narzędzi do analizy konkurencji, takich jak Senuto czy SemStorm, ale także z planera słów kluczowych w Google Ads. Najważniejsza fraza powinna pojawić się w treści strony kilka razy, m.in. w tytule, leadzie i nagłówku. Mniej istotnych słów powiązanych semantycznie warto użyć chociaż raz. Należy pamiętać o tym, by content wyglądał naturalnie i był ciekawy dla użytkownika.

● Wewnętrzne linkowanie – czyli odnośniki do produktów, kategorii czy treści na blogu. Każda podstrona sklepu powinna być podlinkowana z przynajmniej kilku innych w witrynie. Należy używać słów kluczowych, które są najważniejsze dla danej podstrony.

● Blog – wartościowy content na stronie może wpływać na widoczność w wynikach organicznych Google pośrednio i bezpośrednio. Możesz go wykorzystać do wewnętrznego linkowania. Dzięki niemu zdobędziesz dodatkowy ruch z Google, a jeśli treść jest wysokiej jakości, to mogą do niej linkować internauci, co może się przełożyć na większą widoczność w Google.

● Linki na stronach WWW – czyli klikalne odnośniki. Ważne jednak jest ich zdobywanie w wartościowych witrynach. Tylko jak ocenić znaczenie danej strony? Możesz do tego wykorzystać narzędzia, takie jak MajesticSEO i Ahrefs.com. W przypadku pierwszego z nich zwróć uwagę na parametr TF (Trust Flow), a w drugim na DR (Domain Rating). Im będą one miały wyższą wartość, tym lepiej. Zerknij również na widoczność strony, np. według Senuto. Jeśli od dłuższego czasu maleje, to taka strona może nie być dobrym źródłem linka. Unikaj miejsc, które są zaspamowane – składają się wyłącznie z treści z odnośnikami do innych stron.

● Ładowanie strony - to kolejny z czynników rankingowych. To, po jakim czasie strona jest do dyspozycji użytkownika ma także duży wpływ na konwersję. Im szybciej załaduje się serwis, tym lepiej. Warto postawić na usługę serwerową, która jest zoptymalizowana pod dany system CMS. Dobrym wyborem może być hosting PrestaShop, o ile chcesz postawić na takie oprogramowanie sklepu. Natomiast w przypadku gdy strona korzysta z Wordpressa, to możesz się zdecydować na usługę serwerową stworzoną właśnie pod ten system.

Modyfikacje te mogą poprawić widoczność twojej witryny w wynikach organicznych Google. Pamiętaj jednak, że optymalizacja nie będzie możliwa bez dostępu do odpowiednich narzędzi. Uzbrój się również w cierpliwość – efekty SEO nie pojawiają się natychmiast, ale kiedy już będą zauważalne, mogą stać się najopłacalniejszą formą pozyskiwania ruchu.

Dopiero planujesz założenie sklepu WWW? Żeby sobie to ułatwić, skorzystaj z pomocy specjalistów. Możesz postawić na model SaaS, dzięki czemu strona będzie gotowa szybko, a jednocześnie będzie zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google. W przypadku takiej usługi nie interesuje cię kwestia szukania hostingu czy instalowania sklepu. Otrzymujesz do dyspozycji już założoną witrynę, którą musisz wypełnić treścią. Następnie możesz rozpocząć kampanie marketingowe sklepu w sieci.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies