Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duży wzrost liczby płatności Apple Pay i Google Pay. W ciągu roku o ponad 77 proc.

W III kw. bieżącego roku za pomocą zbliżeniowych płatności mobilnych klienci banków z Polski zrealizowali ponad 89,4 mln transakcji

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w okresie lipiec-wrzesień 2020 r. klienci banków z Polski zrealizowali 89,4 mln płatności przy pomocy takich rozwiązań jak Apple Pay, Google Pay, a także Garmin Pay, Fitbit Pay i HCE (zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacjach bankowych). To o ponad 28 mln więcej niż w II kw. 2020 r. i aż o prawie 39 mln, a więc o 77 proc. więcej niż w III kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: Miliony kart dodanych do Apple Pay i Google Pay

Statystyki zebrane przez cashless.pl wskazują, że w III kw. rynek wrócił do trwającego od długiego czasu trendu polegającego na dużej dynamice wzrostu mobilnych transakcji zbliżeniowych. W II kw. bieżącego roku roku płatności takich wprawdzie również przybyło względem I kw. 2020 r., ale nieznacznie, bo o 1,6 mln. Widać, że po wybudzeniu gospodarki z pierwszego lockdownu trwającego przez większość II kw. 2020 r. klienci chętnie korzystali z płatności mobilnych w sklepach stacjonarnych.

Trzeba podkreślić, że w rzeczywistości zbliżeniowych płatności mobilnych jest jeszcze więcej, niż wynikałoby to z danych zebranych przez cashless.pl. Część banków, w tym przede wszystkim ING Bank Śląski oraz PKO BP, wciąż nie zdecydowała się upublicznić swoich statystyk w tym zakresie.

Przeczytajcie także: Oto najciekawsze metalowe karty, dostępne dla Polaków

W dłuższej perspektywie należy spodziewać się dalszego wzrostu bezstykowych transakcji smartfonami, na co wpływ będzie mieć m.in. rosnąca liczba użytkowników tego rozwiązania (o czym możecie przeczytać w tym raporcie cashless.pl) oraz przeświadczenie konsumentów, że są one bezpieczniejsze z punktu widzenia zagrożenia epidemicznego niż gotówka czy nawet karty. Krótkoterminowo natomiast niewiadomą pozostaje IV kw., gdy gospodarka znów została zablokowana przez władze miotające się w walce z koronawirusem.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies