Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InterRisk chce lepiej chronić siebie i klientów przed wyłudzeniami. Ubezpieczyciel wdrożył platformę antyfraudową przygotowaną przez UFG

Szacuje się, że co dziesiąte roszczenie o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia komunikacyjnego może być próbą fraudu

InterRisk chwali się, że zakończył wdrożenie Zintegrowanej Platformy Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej UFG. Narzędzie ma wesprzeć dotychczas stosowane mechanizmy i pomóc lepiej wykrywać próby wyłudzeń z polis komunikacyjnych.

Przeczytajcie także: Uwaga na ataki metodą wykorzystującą zdalny pulpit

Z platformy UFG InterRisk będzie pobierał scoring, który pomoże ocenić, czy analizowane roszczenie może być fraudem. Firma skorzysta również z opracowanych przez UFG mechanizmów do wykrywania wyłudzeń, ale podstawą automatycznej detekcji mają być algorytmy wypracowane na łonie ubezpieczyciela. Połączenie obu rozwiązań ma przyspieszyć proces weryfikacji szkód oraz zwiększyć efektywność w zakresie identyfikacji przestępstw, szczególnie na wczesnym etapie – już od zgłoszenia szkody.

Przeczytajcie także: Asseco wdraża jednorazowy podpis elektroniczny w Santander Consumer Banku

InterRisk jest pierwszą firmą, która wdrożyła rozwiązanie przygotowane przez UFG. Platforma jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich członków Funduszu, czyli wszystkich ubezpieczycieli sprzedających w Polsce ubezpieczenia komunikacyjne. Narzędzie, wykorzystując zaawansowane techniki analityczne (m.in. modele predykcyjne i narzędzia typu data mining), pomaga typować podejrzane roszczenia i wypłaty oraz sieci powiązań przestępczych dotykające jednocześnie wielu firm ubezpieczeniowych. Dzięki temu, że UFG zbiera dane od wszystkich ubezpieczycieli i uzupełnia je informacjami z rejestrów zewnętrznych, posiada spektrum informacji, do których pojedyncze firmy nie mają dostępu. Szacuje się, że nawet do 10 proc. roszczeń o wypłatę odszkodowania może nosić znamiona przestępczości ubezpieczeniowej. Skuteczne wykrywanie prób wyłudzeń to działanie korzystne zarówno dla ubezpieczycieli, jak i dla uczciwych klientów.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies