Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Swiss Re i Daimler uruchamiają platformę Movinx. Czy to początek końca ubezpieczeń komunikacyjnych, jakie znamy?

W modelu przyjętym przez Movinx ubezpieczenie ma się stać integralną częścią kupowanego auta

Firma reasekuracyjna Swiss Re i koncern samochodowy Daimler zabierają się za transformację biznesu ubezpieczeń komunikacyjnych i związanych z mobilnością. W tym celu powołały do życia Movinx, spółkę joint venture, w której reasekurator i producent aut mają po połowie udziałów. Nowa firma będzie rozwijać w pełni cyfrową ofertę ubezpieczeń uzupełnioną o wysokiej jakości serwis. Mają w tym pomóc doświadczenia Daimlera z rynku motoryzacyjnego, a Swiss Re z rynku ubezpieczeniowego.

Przeczytajcie także: Właściciele toyot i lexusów zapłacą mniej za ubezpieczenia?

Według przyjętego modelu ubezpieczenie ma się stać integralną częścią kupowanego auta. Ambicją partnerów jest zacieśnienie relacji między stroną ubezpieczeniową a motoryzacyjną i czerpanie korzyści ze wspólnie tworzonego ekosystemu usług wokół mobilności. Reasekurator zyska więcej wiedzy na temat użytkowania i bezpieczeństwa aut oraz będzie mógł lepiej dostosowywać ofertę do zmian technologicznych, które zachodzą w branży motoryzacyjnej. Chodzi np. o coraz bardziej zaawansowane systemy wspierania kierowcy, pojazdy autonomiczne, czy też nowe modele mobilności. Z kolei producent samochodów wejdzie głębiej w biznes ubezpieczeniowy i zyska wpływ na rozwój produktów oraz ich wycenę.

Movinx będzie działał jako managing general agent, czyli taki typ pośrednika, który jest dla klienta twarzą ubezpieczyciela – nie tylko sprzedaje jego produkty, ale też przejmuje dużą część jego kompetencji, jak np. wycena ryzyka czy obsługa szkód. Joint venture będzie otwarte na współpracę z kolejnymi producentami aut i dostawcami mobilności. Przyszli partnerzy będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Movinx, również pod swoją własną marką. Z kolei sam pośrednik zadba już o to, by na poszczególnych rynkach, na których będzie operował producent aut, nawiązać współpracę z ubezpieczycielami posiadającymi lokalne licencje i pokrywającymi ryzyko ubezpieczeniowe.

Produkty i usługi oferowane przez Movinx mają być dostępne w przyszłym roku. Pierwszym rynkiem będzie Francja, po niej planowana jest ekspansja na inne kraje europejskie oraz Ameryki i Azję.

Przeczytajcie także: Cachet chce skusić polskich kierowców Ubera ofertą ubezpieczeń PAYD

W ten sposób Swiss Re i Daimler zabierają głos w dyskusji na temat przyszłości ubezpieczeń komunikacyjnych. Coraz częściej mówi się bowiem o tym, że koncerny motoryzacyjne mają apetyt na rozwijanie kompetencji ubezpieczeniowych wewnątrz swoich struktur, co wpisuje się w szerszy trend zmiany ich modelu biznesowego – od dostawcy produktów do dostawcy usług. Niewątpliwym atutem producentów aut jest ogromna ilość danych dotyczących samochodów i ich użytkowników, które są bardzo wartościowe przy wycenie ryzyka powstania szkody. Brakuje im jednak doświadczenia firm ubezpieczeniowych i gotowści do przyjmowania ryzyka. Wygląda na to, że Movinx będzie chciał im dostarczyć ubezpieczeniowe know-how, a jednocześnie dać możliwość oferowania ich "własnych" produktów ubezpieczeniowych, wykorzystujących zbierane przez nich dane.

Jak na razie wyraźne ruchy w kierunku ubezpieczania produkowanych przez siebie pojazdów poczyniła na własną rękę chyba tylko Tesla. Swoje elektryczne auto mogą ubezpieczyć u producenta mieszkańcy Kalifornii. Firma Elona Muska planuje jednak rozszerzenie programu. W sierpniu donosiła o utworzeniu podległego sobie podmiotu ubezpieczeniowego w Chinach.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies