Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rekordowy debiut Allegro. Cena akcji na starcie skoczyła z 43 zł na 65 zł. O godz. 15 obroty przekraczały 3 mld zł

Pod względem wartości obrotów pierwszego dnia notowań debiut Allegro jest najlepszym w historii warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych

Allegro ma za sobą świetny debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Już na starcie notowań cena za akcję wzrosła z 43 zł do 65 zł, czyli o 51 proc. W konsekwencji wycena spółki skoczyła do 66,5 mld zł, przez co gigant e-commerce zdeklasował dotychczasowych liderów warszawskiego parkietu: CD Projekt, PGNiG oraz PKO BP. W chwili pisania tego tekstu, a więc po godz. 15, cena akcji Allegro przekraczała już 70 zł, a obroty wynosiły ponad 3 mld zł, czyli były rekordowe w pierwszym dniu notowań debiutanta.

Przeczytajcie także: Cachet chce zdobyć polski rynek ofertą dla kierowców Ubera

– Zakończyliśmy ofertę publiczną i rozpoczynamy kolejny etap rozwoju Allegro już jako spółka giełdowa. Nasz zespół jest gotowy na to wyzwanie i dalszą realizację ambitnych planów w zakresie udoskonalania naszej platformy, aby uczynić ją jeszcze lepszym miejscem dla konsumentów do robienia zakupów, a dla sprzedawców do prowadzenia działalności – komentował debiut giełdowy François Nuyts, prezes Allegro.

Cena ofertowa akcji Allegro była ustalona na 43 zł za akcję. Oferta obejmowała 23 255 814 nowych papierów, z których Allegro pozyskało ponad 1 mld zł wpływów, oraz sprzedaż 190 293 225 istniejących akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Wszyscy pracownicy Allegro otrzymali w formie jednorazowej premii po 233 akcje, o wartości 10 019 zł. Uprawnienia do nich nabędą po 360 dniach od dziś.

Przeczytajcie także: Rozmowa z Michałem Bolesławskim na pięciolecie cashless.pl

O planach giełdowych Allegro mówiło się już od jakiegoś czasu, a oficjalnie potwierdzono je w połowie września, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. Z platformy korzysta aktywnie 12,3 mln klientów, a regularnie przedmioty wystawia na niej ok. 117 tys. sprzedawców.

Fot. Materiały prasowe Allegro

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies