Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
NEWS
Allegro potwierdza, że chce wejść na giełdę. Debiut planowany jest na IV kw. 2020 r.

W ramach oferty publicznej Allegro chce pozyskać miliard złotych

O tym, że Allegro, największa w Polsce platforma e-commerce, zamierza wejść na Giełdę Papierów Wartościowych, mówi się od co najmniej kilku tygodni. Dotąd były to jednak zwykle informacje nieoficjalne. Aż do dzisiaj. Przed chwilą do redakcji cashless.pl nadeszło zaproszenie na konferencję prasową Allegro, podczas której mają zostać omówione szczegóły planowanego debiutu spółki na GPW.

Przeczytajcie także: Allegro wprowadza faktoring

Allegro chwali się w informacji prasowej, że obecnie ma już 12,3 mln klientów aktywnie kupujących za pomocą tej platformy oraz ok. 117 tys. sprzedawców wystawiających regularnie przedmioty na Allegro. Oferta akcji spółki przeznaczona ma być zarówno dla klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych. Firma zamierza złożyć wniosek o dopuszczenie akcji do obrotu na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Zamierza pozyskać z emisji nowych akcji ok. 1 mld zł. Sprzedaż obejmie także akcje obecnych udziałowców oraz kierownictwa spółki. Debiut planowany jest na IV kw. 2020 r.

Przeczytajcie także: Allegro trafiło pod lupę UOKiK

Zdaniem prezesa Allegro François Nuyts, spółka może poszczycić się wzrostem, rentownością i przepływami pieniężnymi, które generowane są od dłuższego czasu przy dużej skali działalności. – W ostatnich trzech latach, dzięki naszym strategicznym inicjatywom oraz inwestycjom, obserwowaliśmy przyspieszenie wzrostu. W 2019 r. roczna wartość sprzedanych produktów i przychody netto wzrosły odpowiednio o około 25 proc. i ponad 30 proc., zaś w pierwszej połowie 2020 r. oba te wskaźniki wzrosły o ponad 50 proc. – powiedział François Nuyts.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies