Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Przy Uniwersytecie Warszawskim powołano nową spółkę. Quant_kit chce ulepszać wyszukiwarki internetowe

Quant_kit chce wprowadzić na rynek autorską technologię umożliwiającą szybkie podejmowanie decyzji biznesowych i inwestycyjnych

Quant_kit to powołana w marcu tego roku firma, w której część udziałów przejęła UWRC (spółka celowa Uniwersytetu Warszawskiego, która wspiera naukowców i studentów we wprowadzaniu nowych technologii). Współzałożycielami Quant_kit są Michał Jaworski, pełniący w firmie rolę prezesa oraz Wojciech Zdunkiewicz, który jest członkiem zarządu. Obaj są związani z Banacha Street, czyli grupą technologiczną wywodzącą się z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW.

Przeczytajcie także: Nowa inwestycja The Heart

Rozwiązanie Quant_kit ma działać analogicznie do popularnych wyszukiwarek internetowych. Różnica polega na skomplikowaniu mechanizmów analitycznych i sposobie prezentacji wyników. Technologia Quant_kit wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Nie tylko przeszukuje zbiory informacji ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych, ale też dokonuje zautomatyzowanej analizy danych. Wyniki wyszukiwania prezentowane są w interaktywnej formie graficznej. Taka praktyka ma na celu usprawnienie procesu wnioskowania oraz podejmowania decyzji biznesowych.

Przeczytajcie także: Poważny konflikt w niemieckim N26

Quant_kit obecnie uruchamia dwie niezależne wersje pilotażowe swojego rozwiązania. Jedno z nich w czołowej instytucji infrastruktury rynku kapitałowego w Polsce, drugie – w spółce z sektora energetycznego. Projekty wdrożeniowe mają być prowadzone do końca roku. Założyciele Quant_kit liczą, że w wyniku tych wdrożeń uda się im zainteresować swoją technologią szerokie grono odbiorców w kraju i za granicą.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies