Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank rozszerzył wykorzystanie mobilnej autoryzacji. Za jej pomocą można potwierdzać tożsamość np. podczas czatu z konsultantem

mBank na polskim rynku jest prekursorem wykorzystania autoryzacji za pomocą aplikacji na smartfonie

Za pomocą mobilnej autoryzacji mBank umożliwia już potwierdzanie transakcji zlecanych nie tylko poprzez internetowy serwis transakcyjny czy w oddziałach. Instytucja wykorzystuje takie rozwiązanie także podczas rozmowy klienta z doradcą na video albo czacie. Gdy pojawi się konieczność potwierdzania tożsamości rozmówcy, pracownik mBanku zamiast zadawać szereg pytań np. o nazwisko rodowe matki klienta może go poprosić o autoryzację poprzez aplikację mobilną.

Przeczytajcie także: mBank poprawia funkcjonalność przelewów ekspresowych

Jak powiedział serwisowi cashless.pl rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski, mobilna autoryzacja jest jednym ze sposobów potwierdzania tożsamości klientów podczas obsługi w różnych kanałach kontaktu, ale niejedynym. Przedstawiciel instytucji nie chce jednak zdradzić, w których sytuacjach jest wykorzystywana. Tłumaczy to względami bezpieczeństwa.

Jego zdaniem mobilna autoryzacja nie jest na razie wykorzystywana podczas rozmowy z call center. Jednak jeden z czytelników cashless.pl utrzymuje, że także podczas rozmowy z konsultantem został poproszony o potwierdzenie tożsamości za pomocą mobilnej autoryzacji.

Przeczytajcie także: Zdalny proces otwierania rachunków firmowych w mBanku

mBank jest prekursorem mobilnej autoryzacji na polskim rynku. Pierwsi jego klienci mogli zacząć korzystać z tego rozwiązania pod koniec 2016 r., początkowo w ramach pilotażu, a później był to już standardowy sposób potwierdzania operacji zlecanych w serwisie www. Jeszcze później pojawiła się możliwość autoryzacji przez aplikację mobilnej zleceń składanych w oddziałach. Obecnie taka forma potwierdzania transakcji jest standardem na polskim rynku i powoli wypiera stosowane dotąd kody wysyłane w wiadomościach SMS.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies