Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
BNP Paribas cyfryzuje oddziały. Klienci podpiszą umowy elektronicznie, a bank nie zużyje ani jednej kartki

Za pomocą nowego rozwiązania BNP Paribas umożliwia też potwierdzanie wpłat i wypłat gotówki

Zdaniem Tomasza Dymowskiego, dyrektora zarządzającego pionem produktów detalicznych i biznesowych w BNP Paribas, dotychczas większość banków starających się odnaleźć rolę oddziałów w nowej, cyfrowej rzeczywistości, koncentrowała się na odświeżeniu ich wyglądu. Przeprowadzane w nich operacje, np. związane z podpisywaniem umów o rachunki, praktycznie nie zmieniły się od lat. W konsekwencji zdarza się, że doradca bankowy przyjmując klienta w nowoczesnej, świetnie wyglądającej placówce, aby otworzyć mu konto, musi kilka razy wędrować po wydruki różnych kwitów z drukarki.

Przeczytajcie także: BNP Paribas z nowymi usługami bezpieczeństwa

BNP Paribas chce to zmienić i wprowadza pierwsze dwie całkowicie cyfrowe usługi do swojej sieci stacjonarnej. Chodzi m.in. o możliwość zakładania nowych rachunków osobistych – odbywa się to całkowicie bez użycia papieru. Proces testowany jest od kilku tygodni w czterech oddziałach, a już dziś ma zostać wdrożony do kolejnych 66. Natomiast od połowy sierpnia ma funkcjonować już we wszystkich placówkach BNP Paribas w Polsce.

Jak to działa? W pierwszej kolejności klient w towarzystwie doradcy w oddziale instaluje na swoim smartfonie aplikację GOmobile. Następnie za jej pomocą robi zdjęcie swojego dowodu osobistego, które trafia do systemów bankowych. W dalszej kolejności za pośrednictwem GOmobile wybiera konto oraz kartę debetową. Umowę rachunku podpisuje w formie elektronicznej za pomocą jednorazowego kodu SMS, który otrzymuje na wskazany przez siebie numer telefonu. Wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy zostają przesłane na podany przez klienta adres e-mail.

Przeczytajcie także: BNP Paribas przyspiesza transformację

Bez użycia papieru można także potwierdzić wpłatę i wypłatę gotówki. Aby to zrobić, wystarczy odebrać na swoim telefonie wiadomość SMS z linkiem do strony, na której jednym kliknięciem zatwierdza się transakcję. Kopia potwierdzenia jest przesyłana na adres e-mail, aby klient w razie potrzeby miał do niego wgląd. Cyfrowe potwierdzenie transakcji gotówkowych funkcjonuje w BNP Paribas już od kilku dni. Do tej pory klienci zrealizowali w ten sposób ponad 4 tys. wpłat i wypłat.

– Pierwsze dwa procesy, w których wprowadzamy opcję podpisu elektronicznego, to w skali roku miliony stron dokumentów, których nie trzeba drukować, przechowywać, przewozić do archiwum, ani składować przez wymagany czas. To ogromne oszczędności czasu, kosztów, ale także pozytywny wpływ na nasze środowisko – podkreśla Tomasz Dymowski.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies