Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior usprawnia proces zakładania konta przez aplikację. Ale nie jest on jeszcze całkowicie cyfrowy

Na razie klienci Aliora zakładane przez apkę konta wciąż muszą aktywować przelewem albo czekać na kuriera

W marketach App Store i Google Play znalazła się aktualizacja aplikacji Alior Mobile, która zawiera ulepszony proces zakładania rachunku przez klientów niemających dotąd relacji z Aliorem. Od teraz klienci mogą za jednym zamachem złożyć wniosek o konto z kartą debetową (w tym taką z wizerunkiem Ashe z League of Legends) oraz rachunek oszczędnościowy. Wcześniej założenie tego ostatniego wymagało oddzielnego procesu.

Przeczytajcie także: Alior i PZU wychodzą szerzej z projektem Cash

Niestety, unowocześniony właśnie proces wciąż nie jest w pełni cyfrowy. Jak informuje biuro prasowe Aliora, konto zakładane przez aplikację trzeba potwierdzić przelewem z innego banku albo aktywować podpisując umowę otrzymaną kurierem. Bank deklaruje jednak, że wkrótce udostępni klientom w pełni zdalną możliwość zakładania rachunku przez aplikację. Unika jednak podawania konkretnej daty takiego wdrożenia.

Przeczytajcie także: Alior wprowadza nowy sposób autoryzacji płatności w sieci

Tymczasem możliwość zakładania przez nowych klientów kont osobistych przy pomocy aplikacji stała się dziś standardem na rynku. Weryfikacja tożsamości odbywa się w takim przypadku zazwyczaj poprzez wykonanie zdjęcia własnego dowodu osobistego oraz selfie. W ostatnim czasie taką funkcję wprowadziły do aplikacji m.in. BNP Paribas, Millennium, ING, mBank, Citi czy Credit Agricole. Wcześniej pojawiła się ona w aplikacji m.in. Pekao a prace nad tym prowadzi także Getin i PKO BP. Trzeba jednak pamiętać, że zakładane przez aplikację konta zazwyczaj mają ograniczoną funkcjonalność, np. niskie limity transakcyjne.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies