Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dane z kart obrazują wpływ lock downu na gospodarkę. W niektórych branżach liczba transakcji zmalała niemal do zera

Informacje na temat spadku transakcji kartowych na przykładzie Banku Millennium opublikował na Twitterze ekonomista tego banku Grzegorz Maliszewski

Ekonomista Banku Millennium Grzegorz Maliszewski opublikował na swoim profilu na Twitterze interesujący wykres, który może obrazować fatalną sytuację, w jakiej znalazły się niektóre branże w wyniku pandemii koronawirusa. Wykres pokazuje spadek transakcji kartami Banku Millennium w kilku kategoriach wydatków.

Z opublikowanych danych wynika, że w marcu bieżącego roku wydatki klientów Millennium kartami na hotele, wyjazdy wakacyjne czy rozrywkę w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego spadły o ok. 90 proc. Co ciekawe wysoką, ujemną dynamikę wykazują także transakcje w kategorii odzież i obuwie. Widać więc, że wzrost sprzedaży w sklepach internetowych przynajmniej w tym sektorze nie rekompensuje w najmniejszym nawet stopniu lock downu, czyli wstrzymania działalności w centrach handlowych.

Przeczytajcie także: Rośnie udział płatności bezgotówkowych w transakcjach detalicznych

Choć pewnie w innych bankach działających na polskim rynku dane mogą różnić się od tych z Millennium, to zakładam, że generalnie się pokrywają. Daje to obraz tragicznej sytuacji, w jakiej znaleźli się niektórzy przedsiębiorcy. Pozwala też przypuszczać, że przy trwających dłużej obostrzeniach w prowadzeniu działalności gospodarczej przyjdzie na razie pożegnać się z poprawianymi z kwartału na kwartał rekordami liczby i wartości transakcji bezgotówkowych.

Przeczytajcie także: Bank Millennium wprowadził konto na selfie

Na koniec warto jeszcze przypomnieć, że o ile ogólnie od kilku tygodni spada liczba transakcji kartowych, to ich udział w całości transakcji detalicznych zapewne rośnie. Tak przynajmniej wynika z danych takich firm jak dostawcy oprogramowania do gastronomii czy operatorzy aplikacji płatniczych. Więcej na ten temat możecie przeczytać np. w tekście Płatności bezgotówkowe notują dynamiczny wzrost popularności. Oto kolejny dowód, tym razem od operatora aplikacji Be Loyal.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies