Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy sposób autoryzacji transakcji w oddziałach Santandera. Teraz można to robić za pomocą hasła z SMS-a

Nowe rozwiązanie ma przyspieszyć obsługę i zmniejszyć zużycie papieru

Santander umożliwi klientom potwierdzanie kodem z SMS-a transakcji zlecanych w oddziałach. Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy mieć przy sobie telefon komórkowy z numerem zapisanym w systemie banku. Pracownik zarejestruje dyspozycję klienta i wyśle do niego wiadomość z danymi transakcji oraz kodem. Klient sprawdza informacje zawarte w wiadomości SMS i podaje kod, a tym samym potwierdza swoją dyspozycję. Jeżeli podał adres e-mail i zapisano go w systemie, może też otrzymać potwierdzenie realizacji transakcji.

Przeczytajcie także: Takiej karty dawno w Polsce nie było. Oto nowy plastik od Santandera

Bank deklaruje, że nie będzie zmuszał do korzystania z nowego rozwiązania, klient wciąż może więc wybrać podpis jako formę autoryzacji transakcji. Instytucja zamierza jednak zachęcać do wyboru cyfrowych narzędzi, przekonując, że pozwalają one zaoszczędzić czas i są bardziej przyjazne dla środowiska.

Autoryzacja za pomocą wiadomości SMS jest usługą dla klientów indywidualnych i dotyczy transakcji do kwoty 10 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.

Przeczytajcie także: mBank powoli żegna się z hasłami SMS-owymi

To rozwiązanie nie jest nowością na polskim rynku. PKO testowo wprowadzał je w niektórych oddziałach już pod koniec 2018 roku. Z czasem instytucja ta zaczęła zachęcać klientów do zatwierdzania wybranych operacji zlecanych w oddziałach przy pomocy aplikacji mobilnej IKO. Pierwszą instytucją, która zdecydowała się wprowadzić taką innowację, był mBank.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies