Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
MasterCard dopłaci sklepom internetowym

Firma uruchamia program, w którym będzie zwracać handlowcom koszty obsługi płatności kartami

Na wsparcie obrotu bezgotówkowego kartami w handlu internetowym MasterCard przeznaczy w tym roku 4 mln zł. Budżet na przyszły rok zostanie określony za kilka miesięcy. Pieniądze trafią do tych przedstawicieli branży e-commerce, którzy przyjmują od klientów płatności kartami, a jednocześnie zdecydują się na udostępnienie kupującym jako kolejnej formy płatności wirtualnego portfela MasterPass. To usługa ułatwiająca transakcje internetowe. Dzięki niej klient może zarejestrować swoją kartę w portfelu, a następnie płacić za zakupy w sieci przy pomocy tzw. jednego kliknięcia.

Dopłaty, o których mowa, stanowić będą 0,6 proc. kwoty płatności przyjętych przy pomocy kart z logo MasterCard. – Naszą intencją jest, by oferowane przez nas dopłaty pokryły jeżeli nie całość, to przynajmniej zdecydowaną większość kosztów związanych z obsługą transakcji kartami – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor biura Mastercarda w Polsce. Zaznacza, że choć wartość dopłat będzie obliczana jedynie od transakcji zrealizowanych kartami kierowanej przez niego firmy, to do MasterPassa można podpiąć również karty konkurencji.

Z informacji przekazanych przez MasterCarda wynika, że obecnie płatności MasterPassem są akceptowane przez ok. 50 proc. sklepów działających w polskiej sieci. Aby się w nim zarejestrować wystarczy wejść na stronę tej usługi i podać podstawowe informacje znajdujące się na karcie. Wkrótce tę usługę mają zaoferować także działające w Polsce banki, a wtedy rejestracji będzie można dokonać za pośrednictwem serwisów transakcyjnych wydawców kart.

Przedstawiciele MasterCarda deklarują, że dopłaty będą realizowane z istniejących przychodów organizacji. Mają nadzieję, że dzięki nim uda się zmniejszyć udział gotówki w płatnościach za zakupy internetowe, który wynosi dziś ok. 57 proc. Wartość płatności kartą w e-commerce to zaledwie 7 proc.Największy konkurent MasterCarda na polskim rynku – Visa, również oferuje portfel do płatności internetowych V.me. Od kwietnia ubiegłego roku usługę tę świadczy ING Bank Śląski, ale nie jest ona ograniczona tylko do klientów tego banku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies