Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Asystent Google w PeoPay. Oto szczegóły wdrożenia w Pekao

Pekao jest drugim bankiem na polskim rynku, który umożliwił głosową obsługę aplikacji mobilnej

O nowej usłudze dostępnej w aplikacji PeoPay na urządzenia z systemem Android mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl kilka dni temu. Dziś Pekao opublikował informację prasową, w której w większych szczegółach opisuje nowe możliwości, jakie użytkownicy PeoPay zyskują dzięki integracji aplikacji z Asystentem Google.

Przeczytajcie także: Asystent Google w PeoPay

Jak Pekao pisze w komunikacie, funkcje obsługi głosowej są dostępne na ekranie głównym urządzenia przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Używając swojego głosu i odpowiedniej komendy użytkownik może wywołać wybrane funkcje w PeoPay i zostać przekierowany do odpowiedniego ekranu w aplikacji. Po wypowiedzeniu komendy "OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay" użytkownikowi pokaże się ekran główny aplikacji z wyświetlonymi podstawowymi informacjami na temat rachunku.

Podobnie jest w przypadku wygenerowania nowego kodu Blik. Wystarczy wypowiedzieć do telefonu frazę "OK Google, wyszukaj Blik w PeoPay", a aplikacja sama uruchomi się na ekranie z nowym kodem Blik. Dzięki głosowej obsłudze można również szybko przejść do formatki przelewu. Wypowiadając "OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay", następuje przekierowanie do ekranu z przelewami i doładowaniami. Można też użyć frazy "OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay", by skorzystać z transakcji P2P.

Przeczytajcie także: Pekao dołącza do Bezcennych Chwil

Obsługa głosowa PeoPay umożliwia także szybkie otwarcie formatki przelewu na rachunek własny w Pekao (tak działa funkcja "OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay"). Ponadto dzięki komendzie "OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay" lub "OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay" Asystent sam uruchomi odpowiedni ekran w aplikacji z numerem kontaktowym do banku.

Jak wspomniałem, Pekao jest drugim bankiem na polskim rynku, który udostępnił możliwość korzystania z aplikacji przy pomocy Asystenta Google’a. Wcześniej podobne rozwiązanie zaimplementował ING Bank Śląski. Wkrótce obsługa głosowa ma być dostępna także dla użytkowników oferowanej przez PKO aplikacji IKO. Nie wiadomo jednak, czy w tym wypadku bank także skorzysta z usługi amerykańskiej firmy czy zastosuje inne rozwiązanie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies