Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W branży kas online chcą być jak Netflix. Czeska Dotykačka już na polskim rynku z ofertą dla MŚP

Z oprogramowania do obsługi kas można korzystać bez umowy, płacąc miesięczny abonament

Czeski startup o ciekawej dla Polaków nazwie Dotykačka, na rodzimym rynku jest liderem, jeśli chodzi o dostarczanie fiskalnych systemów kasowych online. W Polsce swoją ofertę kieruje przede wszystkim do małych i średnich firm, które chciałyby nowocześnie zarządzać sprzedażą, ale nie stać ich na zakup licencji drogich programów używanych przez duże sieci.

Z platformy do obsługi kas czeskiego startupu można korzystać tak samo jak z serwisów streamingowych Netflix czy Spotify – bez umowy, za to z miesięcznym abonamentem. Podstawowy pakiet kosztuje 69 zł. Aby korzystać z tego rozwiązania, na tablecie z systemem operacyjnym Android trzeba zainstalować aplikację i zarejestrować się w systemie. I to by wystarczyło, gdyby zgodnie z zapowiedziami fiskusa od 1 stycznia 2020 r. zaczęły obowiązywać przepisy dotyczące kas wirtualnych, a następnie mniej więcej w połowie roku został wprowadzony eparagon. Możecie o tym przeczytać w tekście Skomplikowana droga do eparagonów. Pierwsze przepisy mają się jednak pojawić już w styczniu przyszłego roku.

Przeczytajcie także: Rozporządzenie o aplikacyjnych kasach. Ministerstwo przedłuża konsultacje

Niestety prace nad rozporządzeniem przeciągają się. Dlatego w oczekiwaniu na nowe przepisy oprócz aplikacji, firmy chcące używać systemu Dotykačka muszą zaopatrzyć się co najmniej w drukarkę fiskalną online. Czesi oferują urządzenia kilku firm, między innymi wyprodukowane przez Elzab czy Posnet. Cena najprostszego zestawu nie jest niestety niska i wynosi ok. 2,5 tys. zł.

Dotykačka oferuje funkcje typowe dla oprogramowania działającego w chmurze. Wszelkie zmiany czy to w układzie widoku ekranów sprzedawcy, danych, kategorii produktów, stanów magazynowych, zamówień, stolików w restauracji itd. aktualizują się od razu na wszystkich urządzeniach, gdy tylko zostaną wprowadzone. Ponadto na przykład właściciel sieci punktów sprzedaży lodów może w każdej chwili na smartfonie sprawdzać utarg w poszczególnych placówkach i na bieżąco podglądać inne statystyki. System umożliwia też obsługę rezerwacji i dostaw jedzenia. Dotykačka ma otwarte API, dzięki temu jest już zintegrowana na przykład z Uber Eats.

Przeczytajcie także: Kasy fiskalne na smartfonie jeszcze nie mogą działać

Wydaje się, że Dotykačka szczególnie zainteresuje mniejsze firmy, które działają sezonowo. Abonament za system kasowy można bowiem płacić tylko w miesiącach, w których prowadzi się działalność.

Z systemu Dotykačka korzysta już 24 tys. klientów przede wszystkim w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W Polsce firma oficjalnie zaoferowała swoje usługi w tym miesiącu, ale jest tu obecna od dwóch lat. W 2019 r. startup został przejęty przez grupę Solitea.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies