Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pekao już testuje oddziały bezgotówkowe. Docelowo chce ich mieć co najmniej kilkadziesiąt

Obsługę klientów gotówkowych Pekao zamierza skoncentrować w specjalnych centrach obsługi

Od sierpnia w sieci oddziałów Pekao działa kilka testowych placówek, w których nie ma tradycyjnej obsługi gotówkowej. Wpłaty i wypłaty realizowane są wyłącznie w maszynach automatycznych, czyli w bankomatach i wpłatomatach. Z informacji przekazanych przez Błażeja Szczeckiego, odpowiedzialnego m.in. za transformację cyfrową Pekao wynika, że po zakończeniu pilotażu instytucja chce zrezygnować z obsługi gotówkowej w co najmniej kilkudziesięciu swoich placówkach.

Przeczytajcie także: Nowy raport Netbank

Jak zapewnia przedstawiciel Pekao, nie oznacza to, że bank chce odwrócić się plecami do klientów obracających dużą ilością gotówki. Ich obsługa ma być skoncentrowana w specjalnych centrach, których w całym kraju ma być około 100. Takie centra obok oddziałów bezgotówkowych to dwa z kilku nowych formatów placówek stacjonarnych, nad którymi Pekao obecnie pracuje.

Przeczytajcie także: FinAi zmienia model biznesowy

Natomiast z raportu Cashless na temat sieci oddziałów bezgotówkowych wynika, że na koniec czerwca bieżącego roku w całej Polsce działało prawie 250 tego rodzaju placówek. Najwięcej miał ich ING Bank Śląski – ok. 120. Oddziały pozbawione tradycyjnej obsługi kasowej miały w swojej sieci także m.in. Millennium, Alior, mBank, Santander, BNP Paribas, Getin i PKO BP. Więcej na ten temat tutaj.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies