Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejne nowości w ofercie Allegro. Jak zwykle są też i podwyżki prowizji

Zmiany w dokumentach regulacyjnych Allegro wejdą w życie w październiku i listopadzie

Allegro przyzwyczaiło już swoich klientów do częstej aktualizacji swojego regulaminu i cennika. W ostatnim czasie robi to mniej więcej co miesiąc. Dziś platforma ogłosiła swoje plany w tym zakresie na październik i listopad. Jest kilka nowości dla sprzedawców oraz podwyżki prowizji od sprzedaży produktów w wybranych kategoriach.

Firma informuje więc, że od października umożliwi wszystkim sprzedającym wystawianie kart podarunkowych Allegro. Obecnie może to robić wyłącznie operator platformy. Firma zwiększy także elastyczność korzystania z Monet w aplikacji mobilnej poprzez zmniejszenie minimalnej wartości kuponu zniżkowego z 10 do 5 zł.

Allegro chce też ułatwić zakupy różnego rodzaju biletów. Ich sprzedaż będzie więc możliwa w ramach umów zawieranych przez poszczególnych sprzedających z Allegro. W związku z tym zamknięte zostaną podkategorie, które obecnie przynależą do kategorii Bilety, kupony, vouchery. Jednocześnie zmienione zostanie miejsce obecnej podkategorii Bilety, która stanie się kategorią główną i zastąpi obecną kategorię Bilety, kupony, vouchery. Oferty w nowej kategorii Bilety będą mieć charakter ogłoszeniowy. Oznacza to, że wszystkie ustalenia dotyczące transakcji będą w nich zależeć od sprzedającego i kupującego.

Przeczytajcie także: Wrześniowe podwyżki na Allegro

Ponadto, jak pisze Allegro w informacji do klientów, dotychczas sprzedający nie byli zadowoleni z możliwości oceniania czasu wysyłki przez kupujących, ponieważ w dużej części zależy on np. od kuriera a nie od sprzedającego. Stąd usunięta zostanie możliwość oceniania czasu wysyłki z panelu dostępnego dla kupujących po transakcji. Zmieni się też liczba Monet w programie Super Sprzedawca z 25 do 20 za każde 5 tys. zł obrotu.

Jeżeli chodzi o podwyżki prowizji, to dotyczą one m.in. kategorii Dziecko > Zabawki > Gry. Tu wzrośnie ona z 10 proc. na 12 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 50 zł, i 6 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy. W podkategoriach: Akcesoria dla mamy i dziecka; Okazje, przyjęcia; Karmienie dziecka z wyłączeniem podkategorii Żywność dla dzieci prowizja wzrośnie z 10 proc. na 11 proc. Z kolei w kategorii Gry > Towarzyskie > Planszowe prowizja wzrośnie z 8 proc. na 12 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 50 zł oraz 6 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.

Natomiast w kategoriach Elektronika, Moda, Dziecko oraz Sport i Turystyka zmieni się wysokość dodatkowej prowizji od sprzedaży w ofertach wyróżnionych z 50 proc. na 60 proc. wartości obowiązującej prowizji od sprzedaży. Zmiana dotyczy ofert z aktywną opcją Wyróżnienia lub Pakietu Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie wystawionych w tych kategoriach.

Przeczytajcie także: Rusza platforma Allegro Lokalnie

Podwyżkę tę Allegro tłumaczy na przykładzie. Jeżeli przed zmianą przedmiot kosztował 100 zł, a przykładowa prowizja od sprzedaży wynosiła 10 proc. (10 zł), dodatkowa prowizja w tej wyróżnionej ofercie wynosiła dotąd 50 proc. od kwoty 10 zł, czyli 5 zł. Łączna prowizja w tym przypadku wynosiła 15 zł. Po zmianie będzie wynosić 16 zł.

Za każdym razem, gdy w ostatnich miesiącach w serwisie Cashless publikowane są teksty o kolejnych podwyżkach na Allegro odzywają się głosy czytelników, że firma zaczyna z tym przesadzać i wkrótce może utracić rynek na rzecz konkurentów albo sprzedaży bezpośredniej. Odniósł się do tego rzecznik Allegro Paweł Klimiuk, który stwierdził, że spółka nie tylko podwyższa ceny, ale zdarza się jej także obniżać a jej polityka cenowa uwzględnia specyfikę każdej kategorii i szerszy kontekst rynkowy.

– W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe – uważa Paweł Klimiuk.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies