Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING wprowadzi wideoweryfikację. Nowe rozwiązanie jeszcze w tym roku

Usługa pozwoli nowym klientom założyć i aktywować konto w ING bez wizyty w banku czy oczekiwania na kuriera z dokumentami do podpisania

Biuro prasowe ING poinformowało, że jeszcze w tym roku osoby zainteresowane założeniem konta w tym banku będą mogły to zrobić zdalnie, korzystając z tzw. wideoweryfikacji w aplikacji mobilnej. Z deklaracji służb prasowych ING wynika, że takie rozwiązanie zostanie wdrożone jeszcze w tym roku.

Przeczytajcie także: ING wycofuje Qlipsa. Wiecie dlaczego?

Wideowerykacja to proces, w trakcie którego podczas rozmowy wideo z klientem konsultant banku potwierdza tożsamość osoby składającej wniosek o otwarcie rachunku. Zwykle w procesie tym wykorzystywane są technologie biometryczne, pozwalające porównać twarz klienta ze zdjęciem w dowodzie osobistym. Rozwiązaniem idącym jeszcze dalej jest wykorzystanie do potwierdzenia tożsamości klienta jego selfie – taki proces oferuje na polskim rynku Pekao.

Zainteresowanie banków z Polski wideoweryfikacją wzrosło po rekomendacjach Komisji Nadzoru Finansowego, która w znacznym stopniu ograniczyła możliwość aktywacji rachunków przelewem z innego banku. Obecnie jest to możliwe tylko za pośrednictwem systemu wdrożonego przy udziale Związku Banków Polskich. Przystąpiło do niego kilka banków, w tym Alior, Pocztowy, BNP Paribas, Pekao, Euro Bank, mBank, Santander i ING właśnie, który kilka dni temu uruchomił proces aktywacji nowych rachunku za pomocą przelewów.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza zmiany do aplikacji mobilnej

Pierwszymi bankami na polskim rynku, które wdrożyły wideoweryfikację, były Alior i Inbank. Później usługa znalazła się w ofercie m.in. Santandera, wspomnianego Pekao i mBanku. Ten ostatni jednak niedawno ją wycofał tłumacząc, że chce poprawić jej funkcjonowanie.

Natomiast w aplikacji Moje ING mobile wkrótce pojawi się jeszcze jedna nowość. Już 16 września bieżącego roku użytkownicy tej apki za jej pomocą będą mogli połączyć się z doradcą banku. Podobne rozwiązanie działa już u konkurencji, m.in. w mBanku. Jego zaletą jest brak konieczności potwierdzania swojej tożsamości przy pomocy telekodów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies