Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Apple Pay w Polsce po roku. Wyniki ankiety rzucają nieco światła na adaptację tej usługi nad Wisłą

Musi to wystarczyć, bo na razie ani Apple, ani banki, ani organizacje płatnicze nie zdecydowały się opublikować statystyk na temat Apple Pay w Polsce

Serwis Maks+ opublikował wczoraj wyniki ankiety na temat korzystania z Apple Pay przez użytkowników telefonów firmy Apple. Ankietę wypełniło ponad 700 internautów. Próba nie jest więc reprezentatywna dla polskiego rynku, a i ankiety nie można pewnie uznać za w pełni profesjonalny sondaż. Niemniej wyniki badania rzucają nieco światła na adaptację Apple Pay w Polsce. Póki co musi to wystarczyć, gdyż ani producent telefonów ani instytucje finansowe nie chcą dzielić się statystykami na temat Apple Pay.

Przeczytajcie także: Apple Pay kontra Google Pay w Credit Agricole

Jak zatem wynika z ankiety Maks+, z Apple Pay korzysta 94 proc. użytkowników smartfonów iPhone. 75 proc. z nich zdarza się zrezygnować z noszenia przy sobie portfela dzięki temu, że mogą płacić telefonem. 56 proc. użytkowników Apple Pay przynajmniej raz zapłaciło za pomocą tego rozwiązania w internecie lub aplikacji a 76 proc. nigdy nie spotkało się z błędami podczas płatności. 82 proc. ankietowanych w momencie debiutu Apple Pay w Polsce posiadało karty gotowe do dodania do tej usługi. 12 proc. otworzyło specjalnie nowe rachunki, aby móc zacząć korzystać z usługi, gdyż dotychczasowy bank jej nie oferował.

Przypomnę, że płatności Apple Pay zostały udostępnione w Polsce 19 czerwca 2018 r. przez dziewięć banków. Wśród nich znalazły się: Alior, BNP Paribas, Getin, mBank, Nest, Pekao, Santander, Raiffeisen Polbank i T-Mobile Usługi Bankowe. Jesienią ubiegłego roku usługa weszła do oferty PKO BP a już w bieżącym roku trafiła do klientów ING, Credit Agricole i Millennium.

Przeczytajcie także: Duży sukces Apple Pay w Polsce

Jak wspomniałem na wstępie, instytucje finansowe niechętnie dzielą się informacjami na temat adaptacji Apple Pay. Czasem udaje mi się jednak namówić ten czy inny bank, by ujawnił statystyki. I tak Pekao chwalił się, że po tygodniu od wprowadzenia Apple Pay już ponad 20 tys. jego klientów korzystało z tej usługi. Z kolei jesienią ubiegłego roku biuro prasowe Raiffeisen Polbanku deklarowało, że na koniec września 10,7 tys. jego klientów aktywowało Apple Pay. Natomiast kilka tygodni temu bank Credit Agricole podał, że na koniec marca, a więc po kilku dniach od udostępnienia tego rozwiązania, zaczęło z niego korzystać 2,7 tys. użytkowników kart.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies