Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Jeszcze jedna nowa usługa od Blika. Rachunek za wizytę w restauracji będzie można podzielić na kilka osób

Funkcja będzie jedną z opcji przelewu na prośbę

Podczas zakończonego kilka dni temu wydarzenia Impact’19 w Krakowie jednym z prelegentów był prezes operatora Blika Dariusz Mazurkiewicz. Opowiadał m.in. o tym, jak wyglądać będzie przyszłość płatności. Przy okazji zdradził nowość, jaka w najbliższym czasie pojawi się w portfolio usług Blika. Mowa o funkcji podziału rachunku. Będzie to element opisanej niedawno w Cashless usługi o nazwie "przelew na prośbę".

Przeczytajcie także: ING wprowadzi przelewy na prośbę

O usłudze tej wiadomo więcej dzięki nowemu regulaminowi opublikowanemu przez ING Bank Śląski. Każdy użytkownik Blika będzie mógł wysłać do aplikacji mobilnej banku innego użytkownika prośbę o przelew z kwotą oraz tytułem płatności. Odbiorca takiej wiadomości będzie mógł odrzucić taki przelew albo go zaakceptować, a wówczas pieniądze automatycznie znajdą się na rachunku nadawcy prośby o pieniądze. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Tymczasem ze słów Dariusza Mazurkiewicza wynika, że docelowo funkcja przelewu na prośbę zostanie uzupełniona o możliwość wysłania w ramach jednej operacji informacji do kilku użytkowników jednocześnie. Chodzi o sytuację, gdy np. jeden z uczestników zabawy w klubie zapłacił rachunek, a potem chce odzyskać pieniądze od pozostałych bawiących się z nim znajomych. Nowa usługa pozwoli podzielić rachunek na kilka osób i wysłać prośbę o przelew do każdej z nich jednocześnie.

Przeczytajcie także: Dariusz Mazurkiewicz nominowany do tytułu Osobowość Fintech

Na razie nie udało mi się dowiedzieć, kiedy taka funkcja zostanie wdrożona. Regulamin ING, który wprowadza przelew na prośbę, zacznie obowiązywać na początku sierpnia bieżącego roku. Bank zastrzegł jednak, że nie znaczy to, iż wówczas usługa będzie już dostępna. Uzależnione to jest od przeprowadzenia prac wdrożeniowych przez inne banki oferujące Blika.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies