Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Citi Handlowy ostrzega: ktoś podszywa się pod bank na Facebooku i kradnie dane kart

Oszuści próbują też poprzez fałszywe profile w mediach społecznościowych wyłudzać dane logowania do bankowości internetowej

Citi Handlowy opublikował na swojej stronie internetowej ostrzeżenie przed fałszywymi profilami banku, jakie umieszczono na Facebooku. Jeden z nich możecie zobaczyć poniżej. Profil ten został już zablokowany, ale bank spodziewa się, że mogą pojawić się inne podobne.

Fałszywe profile informują o promocjach w celu wyłudzenia danych do logowania do konta lub danych z kart kredytowych. Po kliknięciu w umieszczony na takim profilu link umożliwiający złożenie wniosku i zadeklarowanie udziału w promocji, internauta jest przekierowywany na fałszywą stronę banku. Tam zbierane są dane osobowe, numery kart, loginy i hasła na rachunki internetowe.

Przeczytajcie także: Okradali rachunki bogatych klientów przy pomocy pracowników banków

Citi Handlowy pisze w swoim komunikacie, że na bieżąco monitoruje wiadomości w mediach społecznościowych i we współpracy z Facebookiem usuwa fałszywe strony. Niemniej zaleca zachowanie czujności i zwracanie uwagi na treść i elementy wiadomości wskazujące na próbę oszustwa. Chodzi np. o nietypowe znaki w nazwie nadawcy, błędy ortograficzne i niegramatyczną treść wiadomości, inne dodatkowe informacje niezwiązane z treścią czy z usługami bankowymi np. adresy www niezwiązane z tematem czy nadawcą wiadomości – w powyższym przypadku przykładem takiej informacji jest adres hotelu pod grafiką.

Przeczytajcie także: Citi uczy jak się logować na konto przez linki

Citi Handlowy uczula też swoich klientów, by zawsze zwracali uwagę na adres strony, na którą następuje przekierowanie. W przypadku tego banku jest to szczególnie ważne, gdyż jako jeden z nielicznych pozawala sobie prosić klientów o logowanie na rachunki przez linki umieszczane w wiadomościach SMS i e-mail. Większość instytucji finansowych tego się wystrzega. Więcej na ten temat tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies