Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Potrzebne zmiany w sposobach autoryzacji transakcji

Stosowane obecnie narzędzia nie są już wystarczające

Szybki rozwój nowych kanałów dostępu np. mobile, coraz częstsze ataki hakerskie na banki i ich klientów, a także rosnące koszty kodów wysyłanych za pośrednictwem wiadomości SMS, które dziś są najpopularniejszym sposobem autoryzacji transakcji, wymagają zmian w podejściu do tego elementu bezpieczeństwa. To wnioski z raportu „Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej. Nowe podejście do autoryzacji", przygotowanego przez instytut Obserwatorium.biz i Cashless.

Przeczytajcie także: Ulgi dla kart luksusowych przegłosowane

Eksperci wskazują, że zmiany w sposobach potwierdzania transakcji są konieczne. Nie ma jednak jednej uniwersalnej recepty na to, jak to zrobić. Każdy bank musi wybrać scenariusz rozwoju odpowiedni dla specyfiki własnej działalności i klientów, których obsługuje.

W raporcie podkreślono, że w kontekście systemów autoryzacji coraz częściej mówi się o wykorzystaniu różnych narzędzi biometrycznych. Każde z nich ma jednak swoje ograniczenia. Na przykład biometria głosowa wciąż boryka się z odpowiednią ergonomią, biometria twarzy wiąże się z dość wysokim poziomem ryzyka, z kolei biometria naczyń krwionośnych może być zbyt droga.

Przeczytajcie także: Jest projekt rekomendacji KNF o bezpieczeństwie płatności w sieci

W tej sytuacji na znaczeniu zyskują systemy antyfraudowe. Stają się kluczowe, jeżeli narzędzia autoryzacyjne nie są w stanie w 100 proc. zabezpieczyć przed transakcjami oszukańczymi. Banki powinny inwestować w rozwój systemów antyfraudowych, które muszą stać się jeszcze inteligentniejsze niż są dzisiaj.

Raport „Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej. Nowe podejście do autoryzacji" liczy 40 stron. Jest dostępny bezpłatnie dla czytelników Cashless w postaci pliku PDF. Aby go otrzymać, wystarczy zapisać się na newsletter Cashless i na adres kontakt@cashless.pl wysłać mejla z informacją o chęci otrzymania raportu.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies