Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość w Pekao. Zakładanie rachunków przez selfie już na stronie, ale jeszcze nie działa

Wygląda na to, że bank jest na ostatniej prostej przed uruchomieniem usługi, której wdrożenie zapowiadano pierwotnie na końcówkę ubiegłego roku

Jeden z czytelników Cashless donosi, że bank Pekao wdrożył już wideoweryfikację, czyli proces zdalnego zakładania i aktywowania rachunków przy wykorzystaniu połączenia wideo. Na stronie instytucji zauważył bowiem informację, że klienci mogą zakładać konta zdalnie, bez wychodzenia z domu. Sprawdziłem i rzeczywiście stosowny komunikat znajduje się w serwisie Pekao. Niestety, nowy proces jeszcze nie działa.

Przeczytajcie także: Pekao uruchomił nową stronę internetową

Po podaniu podstawowych danych, takich jak imię nazwisko, adres e-mail i numer telefonu komórkowego (zaciąganie informacji z Facebooka nie działa, przynajmniej w moim przypadku nie zadziałało) użytkownik jest przekierowywany na stronę, gdzie wybiera rodzaj rachunku oraz kartę. Następny etap to wybór metody aktywacji rachunku: zdalnie, poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego i selfie, albo za pośrednictwem osobistej wizyty w oddziale.

Opcja pierwsza nie jest jeszcze aktywna, a jak widzicie na załączonym zrzucie ekranu, bank informuje, że będzie dostępna wkrótce. Wydaje mi się, że fakt iż tego rodzaju komunikaty pojawiły się już na stronie Pekao, świadczyć może o tym, że bank jest bliski wdrożenia nowej usługi. Podczas konferencji prasowej w październiku ubiegłego roku zapowiedziano, że stanie się to jeszcze w 2018 r.

Przeczytajcie także: Dużo nowości w aplikacji PeoPay

Natomiast dotychczasowi klienci Pekao czekają na jeszcze jedną nowość – mobilną autoryzację. To rozwiązanie, które umożliwia potwierdzanie transakcji zlecanych w serwisie internetowym za pomocą aplikacji mobilnej a nie jednorazowych haseł przesyłanych w wiadomosciach SMS. Kilka dni temu bank informował, że usługa będzie bezpłatna i zostanie udostępniona wszystkim klientom w styczniu lub lutym bieżącego roku.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies