Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tani produkt na przedświątecznej aukcji? Uważajcie, bo to może być oszustwo. Nowe ostrzeżenie od mBanku

mBank po raz drugi w ostatnim czasie ostrzega klientów przed nasilającymi się cyberatakami na kupujących świąteczne prezenty w internecie

Na swojej stronie internetowej mBank opublikował komunikat bezpieczeństwa, w którym prosi swoich klientów o ostrożność podczas zakupów internetowych. – Cyberprzestępcy próbują wyłudzić dane logowania do banku. Wysyłają fałszywy link do płatności za zakupy lub przesyłkę kurierską. Bądźcie czujni, jeżeli przedmiot jest darmowy lub w szczególnie atrakcyjnej cenie, bo może być to zabieg przyciągający uwagę – pisze mBank w swoim komunikacie.

Przeczytajcie także: Ostrzeżenie od mBanku dla płacących kartami

Takimi zabiegami cyberprzestępcy mogą próbować przejąć Wasze dane do logowania w serwisie bankowości internetowej lub wyłudzić kody autoryzacyjne SMS. Jeżeli podaliście na takiej stronie swój login i hasło – jak najszybciej zmieńcie je. Jeżeli dodatkowo podaliście kody autoryzacyjne SMS, sprawdźcie czy z Waszego rachunku nie zlecono przelewu lub czy dodano zaufanego odbiorcę. Jak najszybciej skontaktujcie się z call center swojego banku.

Przeczytajcie także: Nowy system bezpieczeństwa dla klientów mBanku

Dzisiejsze ostrzeżenie mBanku to drugie w ostatnim czasie opublikowane przez tę instytucję i kierowane do klientów kupujących w internecie. Poprzednie pojawiło się 5 grudnia i dotyczyło sklepów, których nieuczciwi właściciele przy okazji płatności kartą uruchamiają kupującemu płatną subskrypcję. Informacja na ten temat ukryta jest jednak w regulaminie, którego zwykle nikt nie czyta. Więcej na ten temat oraz jak się przed takim oszustwem zabezpieczyć – tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MBANK, FRAUDY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies