Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa inwestuje w Stripe

Visa Inc. i amerykański operator płatności mobilnych łączą siły by zbudować rozwiązanie płatnicze dla e-commerce

W opublikowanym wczoraj komunikacie prasowym obie firmy poinformowały, że będą współpracować nad nowymi technologiami i rozwojem płatności online dla handlu, twórców aplikacji i konsumentów.

Dzięki temu porozumieniu działający na terenie Stanów Zjednoczonych start-up Stripe ma uzyskać łatwiejszy dostęp do rynków zagranicznych – firma podkreśla, że przede wszystkim interesują ją kraje rozwijające się.

Przeczytaj także: Karta bankomatowa wróciła na polski rynek

Z komunikatu wydanego przez obie organizacje wynika także, że współpraca ma na celu stworzenie globalnego systemu płatności dla e-commerce.

Założony we wrześniu 2011 r. i zatrudniajacy obecnie 272 osoby Stripe reklamuje się jako dostawca platformy zapewniającej wdrożenie płatności online i łatwe powiązanie ich ze stroną internetową. Jest finansowany przez Sequoia Capital, Thrive Capital, Founders Fund, Khosla Ventures, Andreessen Horowitz i General Catalyst Partners.

Przeczytaj także: Sprzedaż kart kredytowych nadal spada

Visa Inc. to zupełnie inny podmiot, niż Visa Europe, której karty wydają działające w Polsce banki. Visa Europe została wyodrębniona ze struktur Visy w 2007 roku. Europejska Visa działa jako stowarzyszenie banków - wydawców jej kart.

Jednak kilka dni temu Visa Inc. podała, że prowadzi rozmowy na temat planów połączenia z Visa Europe. Taki ruch miałby pozwolić jej na skuteczniejsze konkurowanie z MasterCardem, szczególnie na rynkach rozwijających się krajów Europy centralnej.

Według danych za 2013 rok Visa Europe, pod względem wartości transakcji, może się pochwalić 52,2-proc. udziałem w rynku kart na kontynencie. Jednak w niektórych krajach organizacja traci. Tak jest np. w Polsce, gdzie 59 proc. kart płatniczych nosi jej logo, ale jeszcze w 2010 roku było to 65 proc.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA, STRIPE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies