Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Open banking w praktyce – Mastercard, Alior, Raisin i Solaris Bank ogłaszają nowy wspólny projekt

Firmy zapowiadają, że stworzą wspólnie paneuropejski, cyfrowy bank, który zaoferuje klientom najlepsze produkty finansowe z oferty każdej z instytucji biorących udział w projekcie

Podczas Impact'18 w Krakowie, ogłoszono start nowego interesującego projektu. Alior we współpracy z Mastercardem oraz firmami Raisin i Solaris Bank zamierza stworzyć nowy cyfrowy paneuropejski bank, który udostępni klientom najlepsze produkty finansowe pochodzące z oferty z każdej z tych instytucji.

Przeczytajcie także: Bilety Polregio wracają do aplikacji Koleo

Realizacja pomysłu jest możliwa dzięki przepisom PSD II, które dotyczą otwartej bankowości i które, za zgodą użytkowników nowych rozwiązań, zapewniają tzw. Third Party Providers, podmiotom innym niż banki, dostęp do rachunków klientów. Dzięki temu fintechy mogą np. w swoich aplikacjach pokazywać saldo bankowego konta, historię transakcji czy umożliwić wykonanie przelewu.

Przeczytajcie także: NBP też będzie mieć departament ds. fintech

Banki też pragną wykorzystać model otwartej bankowości, bo nie chcą pełnić tylko roli zewnętrznego dostawcy usług dla podmiotów TPP. Nawiązują więc współpracę z fintechami. Projekt Aliora jest dobrym tego przykładem. Bank dostarczy w nim konta wielowalutowe z dostępem do międzynarodowych przelewów i depozytów, Solaris Bank doda infrastrukturę, natomiast Raisin zaproponuje rozmaite opcje oszczędzania i inwestowania. Ponadto klienci nowego podmiotu będą mogli skorzystać z programu Mastercard Benefit Optimization.

Od strony technologicznej projekt realizuje polska firma Efigence. Start nowej platformy zapowiedziano na ostatni kwartał 2018 r. O projekcie poinformowano podczas Impact'18. Cashless był partnerem medialnym tego wydarzenia.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies