Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Informacje o emocjach. To kolejne dane, które dla firm mogą być równie cenne, jak to gdzie byliście, albo co kupiliście

Zdaniem doktor Aleksandry Przegalińskiej z Massachusetts Institute of Technology informacje o tym jak klient się czuł podczas zakupu, mogą wkrótce decydować o tym, jaką ofertę dostanie od banku czy sklepu

Kwestia tego, czy bank już dziś może czytać w myślach swoich klientów, była tematem wystąpienia przedstawicielki MIT podczas warsztatów Laboratorium Przyszłości First Daty. Dr Aleksandra Przegalińska jest filozofem i naukowcem z Center for Collective Intelligence MIT. Jej zdaniem już dziś wiele osób dobrowolnie korzysta z urządzeń badających ludzkie emocje, takich jak opaski na głowę, naszyjniki czy plastry, a ich dostępność na rynku rośnie.

Przeczytajcie także: Zmiany we władzach First Daty

Przegalińska stawia więc tezę, że już dziś prywatne firmy mogą uzyskiwać informacje nie tylko o tym co klienci kupują, gdzie to robią i jak za to płacą, ale także takie jak się przy tym czują. Potencjalnie możliwe jest więc, że takie "emocjonalne" dane staną się narzędziem pomagającym w przygotowaniu oferty zwiększającej lojalność klienta. Zdaniem przedstawicielki MIT dostęp do informacji o uczuciach może pozwolić np. bankowi na wykonanie telefonu z propozycją zakupu nowego produktu lub usługi w momencie, gdy klient będzie w dobrym humorze. To może zwiększyć szanse na to, że propozycja spotka się z pozytywnym przyjęciem.

Naukowiec MIT podkreśla jednak, że wykorzystanie informacji o emocjach klientów do sprzedaży produktów czy usług rodzi liczne wątpliwości. Pojawia się na przykład pytanie, czy wykorzystywanie takich danych do maksymalizacji zysków jest etyczne i zgodne z regulacjami.

Przeczytajcie także: Przeczytajcie zanim wybierzecie terminal

Podczas warsztatów Laboratorium Przyszłości partnerzy First Daty przedstawili projekty, nad którymi wspólnie pracują. Na uwagę zasługuje szczególnie aplikacja do płatności mobilnych przygotowana przez First Data Polska dla banków spółdzielczych z grupy SGB i będąca elementem nowej oferty – "Konta za złotówkę". Przedstawiciel SGB podkreślił, że obecnie reprezentowany przez niego bank pracuje z FDP nad udostępnieniem swoim klientom płatności Android Pay.

Elementem warsztatów zorganizowanych przez FDP była gra strategiczna, w której udział brali wszyscy uczestnicy imprezy. Wytypowano kilka trendów, jakie mogą rządzić branżą finansową w najbliższym czasie. Zadaniem uczestników zabawy było znalezienie argumentów, które wzmocnią lub osłabią dany trend. – Nasi goście z sektora bankowego wykazali się zdolnością podejmowania ryzyka w warunkach gry. Być może potrzeba więcej tego ryzyka, pobudzającego innowacyjność, w naszych działach kreatywnych i produktowych, szczególnie w kontekście wchodzącej dyrektywy unijnej PSD II, która przyniesie wzrost konkurencji – stwierdziła Jolanta Rycerz, członek zarządu FDP. Serwis Cashless był partnerem medialnym warsztatów.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies