Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Chińskie karty atakują nasz rynek

Coraz więcej polskich instytucji akceptuje karty organizacji UnionPay

Od niedawna użytkownicy kart z logo UnionPay mogą przy ich pomocy wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów należących do Euronetu, czyli największej sieci tych urządzeń w Polsce.

Wcześniej usługę taką udostępnił w należących do siebie bankomatach Citi Handlowy. Bank zastrzega jednak, że ze względu na niezgodność systemów, problemy z podjęciem gotówki mogą mieć właściciele najnowszych kart UnionPay wyposażonych w mikroprocesor.

Przeczytaj także: Euro Bank przystąpił do ogólnopolskiego Systemu Zastrzegania Kart

Chińskimi kartami można też płacić w sklepach, choć oczywiście nie we wszystkich. Akceptację UnionPay oferuje część placówek handlowo-usługowych wyposażonych w terminale obsługiwane np. przez firmy Elavon i Six Payment. To międzynarodowi agenci rozliczeniowi, którzy prowadzą biznes także w Polsce. Łącznie mają kilkadziesiąt tysięcy terminali.

Użytkownicy UnionPay zapłacą w tych placówkach, których właściciele zadeklarowali chęć przyjmowania płatności chińskimi kartami i podpisali odpowiednią umowę ze swoim operatorem terminali.

Przeczytaj także: W I kwartale liczba kart kredytowych wciąż spadała

UnionPay to organizacja płatnicza mało znana na naszym rynku. Co ciekawe jest to jednak największa tego typu instytucja na świecie, w tyle zostawiająca takie firmy jak MasterCard czy Visa. UnionPay wydał ponad 3,5 mld kart co daje mu 50-proc. udział w światowym rynku. Reszta należy do wymienionych już MasterCarda i Visy a także mniejszych graczy American Express, Diners Club czy JCB.

UnionPay działa przede wszystkim na dość hermetycznym rynku chińskim, gdzie większość kart nosi logo tej organizacji. Jednak można z nich korzystać w 140 krajach na całym świecie. To ze względu na ekspansję chińskich firm. Ich menedżerowie noszą w portfelach karty z logo UnionPay i m.in. ze względu na nich coraz częściej są one akceptowane także w Polsce.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies