Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Orange Finanse oficjalnie rezygnują z płatności mobilnych opartych o SIM. Karty dostępne będą tylko do końca sierpnia

Bank jest ostatnim na polskim rynku, który oferuje jeszcze to rozwiązanie. Ale tylko teoretycznie, bo w nowej aplikacji już go nie ma

Posiadacze rachunków indywidualnych i firmowych otrzymali dziś informację z Orange Finanse o rezygnacji przez bank z wydawnictwa kart NFC, służących do tzw. simcentrycznych płatności mobilnych. Bank przesłał nową tabelę opłat i prowizji z której wynika, że karty takie będą dostępne w ofercie tylko do 1 września bieżącego roku.

Przeczytajcie także: Simcentrik zniknął z apki Orange Finanse

Decyzji takiej można było się spodziewać po tym jak kilka tygodni temu w aplikacji mobilnej Orange Finanse znalazły się płatności Android Pay. Jednocześnie zniknęły płatności simcentryczne. To oznacza, że już dziś klient, który zamówi kartę NFC w Orange Finanse może mieć praktyczne kłopoty z jej aktywacją gdyż aktualna wersja aplikacji mobilnej po prostu nie wspiera tego rozwiązania. Natomiast klienci, którzy z płatności simcentrycznych już korzystają mają mieć taką możliwość do końca ważności kart.

Drugim bankiem, który do niedawna oferował jeszcze płatności mobilne wykorzystujące kartę SIM były T-Mobile Usługi Bankowe. Te również wycofały się z wsparcia dla tej usługi po tym, jak umożliwiły swoim klientom korzystanie z płatności Android Pay. T-Mobile, który wraz z Aliorem prowadzi TMUB podał niedawno, że wycofa też dotychczasową aplikację MyWallet, służącą do obsługi płatności simcentrycznych. W jej miejsce pojawi się nowa, która umożliwi korzystanie z kart NFC do końca ich ważności.

Przeczytajcie także: Mastercard i mPay promują Masterpassa

Płatności simcentryczne nigdy nie cieszyły się w Polsce zbyt wielką popularnością. W najlepszym dla nich okresie korzystało z nich może kilkanaście tysięcy klientów. Małe zainteresowanie wynikało z szeregu kłopotów, jakie nastręczała aktywacja usługi. Oprócz tego, że trzeba było mieć abonament określonego telekomu (simcentrika oferowały tylko T-Mobile i Orange) to jeszcze mieć rachunek w odpowiednim banku. Do tego konieczna była wymiana karty SIM. Simcentrik odchodzi więc w przeszłość, ale warto podkreślić, że to on przetarł drogę rozwiązaniom nowocześniejszym, jak płatności HCE czy wspomniany Android Pay.

Fot. Ingenico

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies