Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polecenie zapłaty i płatności cykliczne kartami to za mało. Dotpay chce oferować płatności powtarzalne oparte o pay by linki

Nowa usługa znajdzie się na rynku jeszcze w tym roku. Akceptanci na pewno będą zainteresowani. A klienci?

Jak pewnie wiecie, polecenie zapłaty nigdy nie cieszyło się w Polsce zbyt dużą popularnością. Zakładam, że za sprawą m.in. serwisów streamingowych takich jak Netflix czy Showmax sporo lepiej jest pod tym względem z płatnościami cyklicznymi z kart bankowych, choć statystyk na ten temat nie znam. Teraz Dotpay chce w tym segmencie rynku zawalczyć przy pomocy nowej usługi, czyli płatności powtarzalnych opartych o popularne pay by linki.

Przeczytajcie także: Android Pay już dostępny w apce Allegro

Jak mówi Łukasz Wierdak ze spółki Private Equity Managers, która zarządza firmą Dotpay, nowa forma płatności powinna zainteresować np. operatorów siłowni, klubów fitness i innych podmiotów pobierających od swoich klientów abonamenty. Zgodnie z jego deklaracjami aktywacja usługi z punktu widzenia wygody klienta nie będzie odbiegać od uruchomienia polecenia zapłaty czy płatności cyklicznych z karty.

Automatyczne płatności powtarzalne oparte o pay by linki mają pozwolić na lojalizację klientów. Jak mówi przedstawiciel PEM, Dotpay wkrótce rozpocznie pilotaż nowej usługi z jednym z banków. Komercyjnie powinna ona znaleźć się na rynku jeszcze w tym roku.

Przeczytajcie także: Usługi bankowe wcale nie drożeją tak szybko

Takie płatności powtarzalne robią teraz ogromną karierę wśród dostawców usług. Ponoć nawet jeden z internetowych sklepów z elektroniką chciałby je zaoferować klientom, którzy dzięki temu mogliby opłacać w miesięcznych ratach składkę ubezpieczeniową za kupiony sprzęt RTV czy AGD. Pojawia się jednak pytanie, czy dla konsumentów takie rozwiązanie jest na pewno dobre. W przypadku usług takich jak siłownia rodzi bowiem ryzyko, że będą płacić za coś, z czego nie korzystają. Z drugiej strony może obawa przed utratą kolejnej stówki na abonament to dobra motywacja, by się wreszcie oderwać od ekranu smartfona i pójść nieco poćwiczyć?

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies