Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już trzy polskie banki są na Instagramie

Zobacz jakie zdjęcia publikują instytucje na swoich profilach

Po Facebooku i Twitterze przyszedł czas na odkrycie przez banki kolejnego serwisu społecznościowego - Instagramu. To portal kierowany przede wszystkim do użytkowników smartfonów, którzy dzięki niemu mogą z całym światem dzielić się swoimi zdjęciami. Z wymienionych trzech mediów społecznościowych najmniej popularny.

Przeczytaj także: Oto 5 zasad bezpiecznego korzystania z publicznych sieci WiFi

Ale działające u nas banki pomału zaczynają go dostrzegać. Pierwszym, który na Instagramie zdecydował się założyć swój profil był mBank. Było to na początku ubiegłego roku. Tak wygląda pierwsze opublikowane wówczas zdjęcie. Jeżeli się nie mylę, to rzecznik banku czytający jedno z wydań Pulsu Biznesu:

mbank pierwsze

Dziś profil tej instytucji ma już ponad 60-tygodniową historię i 148 zdjęć. Początkowo były różnorodne. Przedstawiały na przykład relacje z planów filmowych podczas nagrywania spotów reklamowych czy z imprez, w trakcie których bankowi wręczano nagrody i wyróżnienia. Są też zdjęcia z ubiegłorocznego Off Festivalu, którego mBank był sponsorem.

Widać jednak, że z czasem ktoś prowadzący profil stracił do niego serce albo zapadła decyzja o zmianie jego przeznaczenia. Zdjęcia coraz częściej są bowiem zastępowane grafikami reklamującymi kolejne akcje marketingowe banku.

Obecnie profil mBanku jest obserwowany przez ok. 800 osób. Ostatnia aktywność miała miejsce kilkanaście godzin temu.

Od ponad 2 miesięcy swoją obecność na Instagramie zaznacza również BZ WBK. Oto jedno z pierwszych zdjęć, zamieszczonych przez niego w tym portalu:

bz pierwsze

Zamieszczane przez BZ WBK fotografie mają bardzo podobny charakter do tych publikowanych początkowo przez mBank. Są więc relacje z planów filmowych czy wydarzeń sponsorowanych przez BZ WBK. Zdecydowanie mniej jest jednak marketingu.

Bank zamieścił do tej pory 108 zdjęć. Profil BZ WBK jest obserwowany przez ponad 140 osób. Ostatnia aktywność miała miejsce kilka dni temu.

Najmłodszym polskim bankiem na Instagramie jest ING Bank Śląski. Choć przyznać trzeba, że niewiele młodszym od BZ WBK. Pierwsze zdjęcie Śląskiego jest sprzed 7 tygodni. Nie chcę się domyślać, co przedstawia:

slaski pierwsze

Profil Śląskiego wyróżnia się na tle konkurencji. Zdjęć jest mało, ale większość z nich ciekawa i nie ma bezpośredniego związku z marketingiem banku.

Obecnie profil ING Banku obserwowany jest przez ponad 250 osób. Ostatnia aktywność na nim miała miejsce tydzień temu.

Nie udało mi się znaleźć profili innych naszych banków na Instagramie. Widać więc, że póki co ten portal nie należy do najważniejszych kanałów komunikacji z klientami. Pod tym względem cały czas prym wiedzie Facebook.

Przeczytaj także: Raport Cashless.pl - Banki na Twitterze, kwiecień 2015 r.

Na znaczeniu zyskuje Twitter. Z kwietniowego raportu cashless.pl wynika, że profile na nim ma już 15 banków a obserwowane są łącznie przez ponad 23 tys. osób. To wciąż nic w porównaniu z Facebookiem, na którym profil tylko jednego mBanku ma ok. 200 tys. fanów. Ale nawet na tle Twittera Instagram wygląda na razie bardzo skromnie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies