Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rewolucja w ofercie Pocztowego. Znika Konto Zawsze Darmowe. Wracają płatne rachunki, a na osłodę będzie moneyback

Zmiany zaczną obowiązywać od 1 lutego. Bank wykona przy okazji pierwszy kroczek w kierunku mobilności

O planowanych zmianach w ofercie Banku Pocztowego doniósł mi jeden z czytelników. Miał się o nich dowiedzieć przypadkiem podczas rozmowy z call center Pocztowego. Szczegółów jednak nie znał. Poprosiłem zatem o nie biuro prasowe banku i przed chwilą je dostałem. Boję się używać dużych słów, ale w tym wypadku chyba uzasadnione jest stwierdzenie, że oferta Pocztowego przejdzie prawdziwą rewolucję.

Pierwsza i najważniejsza zmiana: znika Konto Zawsze Darmowe, którego prowadzenie, jak sama nazwa wskazuje, było bezpłatne, a wydawana do niego karta kosztowała 5 zł miesięcznie (od prowizji zwalniały wydatki bezgotówkowe na kwotę min. 300 zł). Co ważne bank gwarantował, że do końca świata i jeden dzień dłużej tych warunków nie zmieni. Jest dotąd jednym bodajże z trzech banków na rynku, obok Aliora i Raiffeisen Polbanku, który tego rodzaju gwarancję klientom dał. Pocztowy podkreśla, że klienci którzy już korzystają z rachunku, będą mogli nadal to robić na dotychczasowych zasadach. Ale nowego Konta Zawsze Darmowego od 1 lutego już nie będzie można założyć.

Przeczytajcie także: Już 33 mln Polaków ma dostęp do konta przez internet

W jego miejsce do oferty wejdą dwa nowe rachunki. Pierwsze to Bliskie Konto Pocztowe, przeznaczone dla klientów regularnie odwiedzających placówki Banku Pocztowego i Poczty Polskiej. Konto będzie bezpłatne przy miesięcznych transakcjach bezgotówkowych kartą o wartości 300 zł. Karta do konta również będzie bezpłatna. Jeżeli jednak klient nie spełni warunku transakcyjnego, będzie musiał zapłacić za rachunek 10 zł miesięcznie. Na zniżkę mogą liczyć seniorzy – w ich wypadku prowizja wynosić będzie 5 zł.

Przelewy realizowane z Bliskiego Konta Pocztowego przez bankowość internetową i telefonicznie będą bezpłatne. Za transakcję zrealizowaną w placówce trzeba będzie zapłacić 2,5 zł. Każda wypłata gotówki z dowolnego bankomatu w Polsce kosztować będzie 2 zł a za granicą – 1 proc. wartości wypłaty, min. 5 zł. Klienci będą jednak mogli zamówić usługę abonamentową w cenie 5 zł miesięcznie. Wówczas wszystkie bankomaty w Polsce i na świecie będą bezpłatne. Posiadacze konta będą mogli także zamówić dostawę gotówki do domu przez listonosza. Usługa taka będzie kosztować 7 zł (dla seniorów – 5 zł).

Przeczytajcie także: Bank może wysłać regulamin mejlem

Drugi rachunek jaki pojawi się w ofercie BP od przyszłego miesiąca to Pocztowe Konto Bez Ograniczeń, którego cena to, uwaga, 15 zł miesięcznie. Sporo, ale za tę opłatę klienci dostaną także niemało. Czyli bez dodatkowych opłat otrzymają zlecenia stałe i będą mogli wykonywać przelewy krajowe niezależnie od wybranego kanału, a więc także w placówkach banku i Poczty Polskiej (w tym przelewy natychmiastowe). Bez prowizji będą mogli wypłacać gotówkę z bankomatów krajowych, a raz w miesiącu zamówić bez opłat dostarczenie gotówki przez listonosza. Bezpłatna będzie również karta debetowa wydawana do konta.

Co ciekawe bank wykona także pierwszy kroczek w erę mobilności. Aplikacji na smartfony wprawdzie jeszcze nie udostępni, ale w jego ofercie pojawi się naklejka zbliżeniowa, którą można będzie przykleić na telefon i płacić nim zamiast tradycyjną kartą. Pocztowy zacznie sprzedawać naklejkę od 1 marca. Docelowo jej wydanie będzie kosztować 10 zł, ale do końca roku obowiązywać będzie promocja, w ramach której za naklejkę nie trzeba będzie płacić. Miesięczny koszt jej obsługi to 99 groszy. A naklejka będzie miała dwie wersje kolorystyczne i będzie wyglądać tak:
Ponadto bank wprowadzi program lojalnościowymoneyback o nazwie "Same korzyści". W jego ramach klienci będą mogli dostawać zwrot 5 proc. wydatków poczynionych bezgotówkowo kartą w wybranej przez siebie kategorii. Miesięczny maksymalny limit zwrotu wyniesie 20 zł. Kategorie wydatków do wyboru to: zdrowie (apteki), kultura (kina, teatry, muzea, opery, filharmonie), sport (sklepy sportowe, sklepy rowerowe, serwisy rowerowe, pływalnie, baseny, parki wodne, parki rozrywki, atrakcje turystyczne, obiekty i kluby sportowe oraz fitness, obozy sportowe i rekreacyjne, stoki narciarskie, szkoły tańca). Klienci w każdej chwili będą mogli zmienić wybraną przez siebie kategorię.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies