Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
61 proc. Polaków wolałoby kupić ubezpieczenie przez aplikację nawet jeżeli byłoby ono droższe

Co ciekawe obecnie coraz rzadziej nabywacie polisy przez telefon i internet, ale znakomita większość ubezpieczycieli obawia się utraty części udziałów w rynku na rzecz firm z sektora insurtech

Według najnowszych statystyk Polskiej Izby Ubezpieczeń Polacy coraz mniej chętnie kupują polisy w systemie direct, czyli przez telefon lub internet – donosi w ciekawym tekście Regina Skibińska na łamach Obserwatora Finansowego.

Przeczytajcie także: Tak ma działać aplikacja ubezpieczeniowa Kundi

PIU podaje, że od 2003 r. do 2012 r. wartość krajowego rynku direct znacznie wzrosła, ale przez trzy ostatnie lata, były widoczne spadki (w 2013 r. o 1 proc., w 2014 r. o 11 proc., a w 2015 r. o 3 proc.). Od stycznia do grudnia 2015 roku, Polacy przez internet lub telefon kupili ubezpieczenia direct za 1,02 mld zł.

Przeczytajcie także: Polisę kupicie taniej dzięki ostrożnej jeździe

Autorka zwraca jednak uwagę na wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG. Okazuje się, że już 61 proc. Polaków wolałaby kupić ubezpieczenie przez aplikację mobilną nawet, jeżeli byłoby ono droższe. Dla branży jest to sygnał, że rozpoczął się okres rozwoju sektora insurtech, czyli ubezpieczeniowego odpowiednika fintech.

Trzon zakupów direct (56 proc. w 2015 r.) stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC. Zdaniem ekspertów, nowe zdalne kanały zakupu polis zostaną docenione, jeśli korzystający z nich kierowcy otrzymają wartość dodaną, np. wyższe rabaty, szczególnie w sytuacji systematycznego wzrostu składek.

Źródło: Obserwator Finansowy

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: INSURTECH, KPMG

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies