Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Compensa pokazała aplikację mobilną do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych. Ułatwi umawianie wizyt

Nowe rozwiązanie, dostępne w postaci aplikacji mobilnej oraz przeglądarkowej, docelowo zastąpi stary portal do umawiania konsultacji

Compensa przygotowała dla swoich klientów aplikację mobilną do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych. Apka Compensa24 dostępna jest zarówno dla użytkowników urządzeń z systemem Android, jak i iOS, a osoby, które nie chcą instalować oprogramowania na swoim telefonie, mogą też korzystać z rozwiązania w wersji przeglądarkowej.

W nowej aplikacji klienci umówią wizytę w placówce stacjonarnej lub zarezerwują termin teleporady. Wyszukiwarka pozwoli klientowi zlokalizować na mapie najdogodniejszą dla niego lokalizację placówki medycznej, oferującej określone usługi czy konsultacje lekarza wybranej specjalizacji. Użytkownicy wybiorą dogodny dla siebie termin wizyty z dostępnego terminarza albo jednym kliknięciem zadzwonią do preferowanej przychodni, by umówić konsultację (w sytuacji, gdy placówka nie udostępnia kalendarza).

Przeczytajcie także:  PZU i Pekao wydłużają czas na połączenie do końca 2027 r.

W aplikacji klient może też zobaczyć historię wizyt i zakres pakietu, odwołać wizytę, zamówić eReceptę, a także złożyć wniosek o refundację kosztów konsultacji, która nie była realizowana w placówce partnerskiej. Zaletą aplikacji jest też prostota logowania – wystarczy podać ustalony PIN. W planach jest także wprowadzenie opcji łatwego przełączania się między kontami, tak aby można było wygodnie umawiać konsultacje dla ubezpieczonych członków rodziny.

Jak przyznaje w rozmowie z serwisem cashless.pl Przemysław Graużul, zastępca dyrektora Biura ubezpieczeń zdrowotnych w Compensie, dotychczasowy portal ubezpieczyciela do umawiania wizyt wymagał odświeżenia. Compensa postanowiła jednak nie ograniczać się jedynie do liftingu serwisu, ale wprowadzić nowe rozwiązanie, którego podstawą jest aplikacja. – Aplikacja mobilna to dziś w ubezpieczeniach zdrowotnych tzw. must have. Do naszego dotychczasowego rozwiązania, które dostępne było w przeglądarce internetowej, i tak 50 proc. klientów logowało się ze swoich telefonów. To wyznaczyło nam kierunek zmian – mówi Przemysław Graużul.

Choć Compensa spodziewa się, że większość zwolenników samodzielnego umawiania wizyt wybierze aplikację, to osoby, które nie chcą instalować oprogramowania na swoim smartfonie, nadal będą mogły logować się do serwisu przez przeglądarkę. Jeszcze przez pewien czas wybiorą, czy chcą w tym celu skorzystać z dawnego serwisu czy z jego nowej wersji. Jednak docelowo stare rozwiązanie zniknie. 

Udostępniając nowe narzędzie, ubezpieczyciel chce zachęcić klientów do większej samodzielności w korzystaniu z polis zdrowotnych – zamiast dzwonić na infolinię w celu umówienia wizyty czy teleporady, mogą teraz wygodnie zarezerwować ją w aplikacji. Jak wyjawia ekspert, Compensa chciałaby, aby odsetek osób, które same rezerwują terminy konsultacji, wzrósł o 50 proc. Wygląda na to, że cel ten uda się dość łatwo zrealizować, gdyż już w okresie pilotażu odsetek ten zwiększył się o 20 proc.

Przeczytajcie także:  W nawigacji NaviExpert pojawiła się możliwość zakupu ubezpieczeń

Ubezpieczyciel zaczął pilotażowo udostępniać rozwiązanie w połowie listopada. W I kw. 2026 r. zamierza natomiast szerzej informować klientów o nowym narzędziu, co będzie powiązane z ogłoszeniem nowej strategii rozwoju usług dotyczących zdrowia. Wtedy też można się spodziewać więcej szczegółów w zakresie planów dotyczących aplikacji.

Obecnie ubezpieczyciel ma ponad 300 tys. klientów korzystających z ubezpieczenia zdrowotnego, głównie w formie polis grupowych. Obsługuje ponad 2,5 tys. firm. Docelowo chciałby, żeby z aplikacji do umawiania wizyt korzystało co najmniej 55 proc. ubezpieczonych.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies