Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejne banki wdrożą Samsung Pay już w I kw. 2026 r. Dostęp do usługi otrzymają też niepełnoletni

Z Marcinem Garbarczykiem, odpowiedzialnym za Samsung Pay w Polsce, rozmawiam o planach związanych z rozwojem tej usługi nad Wisłą

W momencie premiery Samsung Pay w Polsce siedem banków zaoferowało to rozwiązanie swoim klientom. Czy, a jeśli tak to kiedy, można spodziewać się wdrożenia w kolejnych instytucjach?

Marcin Garbarczyk: Tak. Pracujemy intensywnie tak naprawdę ze wszystkimi wiodącymi bankami w Polsce. Jesteśmy przekonani, że w dość krótkim czasie wszyscy klienci w naszym kraju będą mogli korzystać z Samsung Pay. Już w perspektywie pierwszego kwartału przyszłego roku usługa trafi do kolejnych instytucji. Natomiast konkretnych nazw banków, z którymi jesteśmy najbliżej finalizacji wdrożenia, nie chciałbym na tym etapie ujawniać.

Polska to 32. rynek, na którym pojawiły się płatności Samsung Pay. Dlaczego dopiero teraz, po 10 latach od wdrożenia na świecie?

To wynika w pewnym stopniu z globalnego kalendarza. Początkowo Samsung koncentrował się na bardzo dużych rynkach zachodnioeuropejskich. Każde takie wdrożenie wymaga bowiem ogromnego nakładu pracy zarówno po stronie naszego działu badań i rozwoju, jak i po stronie partnerów finansowych.

Przeczytajcie także: Raport wskazuje, że BIK powinien mieć konkurencję w Polsce

Jednak to, że jesteśmy 32. rynkiem, daje nam ogromny spokój, ponieważ oferujemy bardzo dojrzałą usługę, bazującą na doświadczeniach zebranych z 31 innych rynków. Mamy też bardzo dobrze opracowane metody aktywacji użytkowników.

Na polskim rynku napotkacie na silną konkurencję, zwłaszcza ze strony Google Pay i Blika. Jak zamierzacie przyciągnąć do siebie klientów?

Rynek jest bardzo konkurencyjny, ale my zawsze mamy trudnych przeciwników. Natomiast jako wiodący producent urządzeń mobilnych z bardzo dużym 40-proc. udziałem w Polsce, mamy unikalne możliwości. Posiadamy na przykład olbrzymie doświadczenie w akcjach promocyjnych, które aktywują użytkowników i z których będziemy korzystać.

Przeczytajcie także: Visa zmienia zasady obliczania opłat od transakcji w bankomatach

Poza tym analizując naszą bazę użytkowników smartfonów, stwierdzamy, że wciąż 80 proc. z nich nie korzysta aktywnie z mobilnych aplikacji do płatności. Nawet w obliczu faktu, że połowa użytkowników bankowości mobilnej w Polsce ma już dodane karty do innych portfeli, ta grupa nieaktywnych użytkowników jest ogromna i to szansa dla nas.

W jaki sposób zamierzacie rozwijać funkcjonalność Samsung Wallet, a w szczególności Samsung Pay?

Mamy dość precyzyjnie napisany plan rozwoju usługi, a kolejne wdrożenia przewidujemy przeprowadzać mniej więcej co kwartał. Bacznie przyglądamy się na przykład sektorowi osób młodych, poniżej 18 życia i wiemy już, że tak jak nasza konkurencja tak i my zamierzamy w najbliższym czasie udostępnić Samsung Pay osobom niepełnoletnim.

Podczas konferencji, na której ogłosiliście premierę Samsung Pay w Polsce, stwierdzono, że rozwiązanie będzie dostępne w całym środowisku Galaxy. Co to oznacza?

Oznacza to, że będzie można z niego korzystać na każdym smartfonie Samsung, znajdującym się od teraz w sprzedaży. Rozwiązanie może nie działać poprawnie na niektórych starszych urządzeniach, ale z naszych analiz wynika, że będzie dostępne na ponad 90 proc. smartfonów Samsung, z których korzystają obecnie Polacy. Sprzęt powinien mieć nie tylko moduł zbliżeniowy NFC, ale spełniać także warunki bezpieczeństwa Trusted Execution Environment (TEE). Te bardzo stare urządzenia mogą ich nie spełniać.

Czy Samsung Wallet z usługą Samsung Pay można zainstalować na Waszych tabletach?

Nie, Samsung Wallet nie jest dostępny na tabletach.

Dziękuję za rozmowę

KATEGORIA
NASZ GOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies