
Klarna oferuje dwa plany: Premium za 17,99 euro i Max za 44,99 euro miesięcznie
Klarna poinformowała o uruchomieniu programu członkowskiego, w ramach którego zaoferuje moneyback oraz inne benefity, zwykle towarzyszące kartom kredytowym. Rozwiązanie przedstawiane jest jako alternatywa do tradycyjnych kredytówek – ma zapewniać podobny zestaw korzyści, ale przy tym nie stawiać klienta przed ryzykiem nadmiernego zadłużania się. Członkowie programu płacą bowiem stałą miesięczną opłatę za dostęp do określonych benefitów.
– Uważamy, że konsumenci nie powinni musieć zaciągać drogiego kredytu, aby uzyskać dostęp do korzyści premium – twierdzą przedstawiciele fintechu w komunikacie prasowym o starcie programu. – Przez dekady ekskluzywne korzyści, takie jak dostęp do saloników lotniskowych, usługi concierge i ubezpieczenie podróżne premium, były dostępne tylko dla posiadaczy elitarnych kart kredytowych. Klarna to zmienia. Dzięki członkostwu w Klarna konsumenci mogą cieszyć się podróżami, wygodnym życiem i doświadczeniami cyfrowymi w ramach jednego, spójnego planu, bez obciążeń związanych z nagrodami opartymi na kredytach lub ukrytymi kosztami – zaznaczają.
Program dostępny będzie w dwóch wariantach Premium i Max. Premium kosztuje 17,99 euro miesięcznie i ma umozliwiać wykorzystanie bonusów o łącznej wartości 2 tys. euro rocznie. Składają się na to: 0,5 proc. zwrotu za zakupy realizowane z salda Klarny, globalne ubezpieczenie podróżne oraz subskrypcje, m.in. Bilda, The New York Times, ale też aplikacji takich jak Headspace, Picsart czy Viaplay. Osoba korzystająca z tego programu dostaje też metalową kartę w kolorze srebrnym lub czarnym.
Z kolei abonament Max ma za 44,99 euro miesięcznie dawać dostęp do korzyści o łącznej wartości 5 tys. euro rocznie. Wśród nich: 1 proc. moneybacku, kompleksowe ubezpieczenie turystyczne, wynajmu samochodu i rezygnacji z podróży, nieograniczony dostęp do saloników lotniskowych na całym świecie (LoungeKey Pass) oraz jeszcze szerszy zestaw subskrypcji. Abonenci będą się mogli posługiwać metalową kartą w kolorze różowego złota. Klarna zastrzega, że miesięczna wartość korzyści i zestaw subskrypcji może się różnić w zależności od rynku.
Pomysł Klarny nie jest ewenementem na rynku finansowym. Podobne benefity oferowane są na przykład klientom Revoluta, którzy wybrali droższe plany taryfowe. Oprócz ubezpieczeń, subskrypcji cyfowych treści i usług czy saloników lotniskowych, brytyjski fintechowy bank proponuje też darmowe bilety Fast Track czy pakiety mobilnego internetu w zagranicznym roamingu.