Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Łukasz Gajewski: nasza aplikacja redefiniuje codzienne doświadczenie bankowe

O planowanych nowościach w aplikacji mBanku, nowej strategii oraz ofercie mOkazje zakupy rozmawiamy z Łukaszem Gajewskim, dyrektorem departamentu doświadczenia cyfrowego w mBanku  

Jak zmieni się aplikacja mobilna mBanku w najbliższym czasie?

Rynek aplikacji mobilnych dojrzewa, a oczekiwania klientów ewoluują w stronę prostoty, szybkości i dostępności usług "tu i teraz". W mBanku odpowiadamy na te zmiany, rozwijając aplikację, która redefiniuje codzienne doświadczenie bankowe.

Aplikacja będzie bardziej kontekstowa, elastyczna i dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. Zamiast jednego, statycznego pulpitu, klient otrzyma środowisko dopasowane do swoich preferencji — z personalizacją, skrótami do najczęściej używanych funkcji i wsparciem AI.

Przeczytajcie także: Nest Bank wprowadza program recyklingu kart

Rozwój sztucznej inteligencji, szczególnie dużych modeli językowych, wpływa na sposób, w jaki korzystamy z usług cyfrowych. To nie tylko zmiana technologiczna, ale też jakościowa: powstaje nowy rodzaj komunikacji, w którym bankowość konwersacyjna staje się naturalnym uzupełnieniem tradycyjnego interfejsu klikalnego. W mBanku traktujemy to jako szansę na pogłębienie relacji z klientem — bardziej empatycznej, responsywnej i dopasowanej do codziennych potrzeb.

W jaki sposób chcecie wyróżniać się na tle konkurencji?

Chcemy wyróżnić się przede wszystkim doświadczeniem oferowanym klientom, które będzie jednocześnie intuicyjne i angażujące. Naszym celem jest stworzenie interfejsu, który nie będzie wymagał od klienta zastanawiania się "co dalej" — wszystko znajdzie się pod ręką, a obsługa stanie się naturalna i szybka. Kluczową rolę odegra tu asystent AI, który nie tylko odpowie na pytania czy poprowadzi rozmowę o codziennych sprawach bankowych, ale także przeprowadzi klienta przez proces lub nawet złoży wniosek w jego imieniu. Wierzymy, że takie połączenie prostoty, personalizacji i proaktywnego wsparcia sprawi, że korzystanie z usług mBanku będzie nie tylko wygodne, ale też angażujące i wyróżniające się na tle konkurencji.

Państwa instytucja przedstawiła nową strategię. Jaką pozycję w tej strategii zajmować będzie bankowość mobilna i szerzej — oferta mobilna?

W mBanku kanał mobilny jest dla naszych klientów pierwszym wyborem — należymy do banków z największym udziałem segmentu klientów mobilnych, a aplikacja jest ich podstawowym sposobem kontaktu z bankiem. Dlatego traktujemy aplikację jako jeden z kluczowych kanałów i najważniejszy pod kątem dostępowym.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza minikasę

Mówiąc wprost: oferta mobilna to nasza główna arena. Konsekwentnie realizujemy strategię "mobile first", w której sprzedaż i obsługa przenoszą się do aplikacji, a procesy od otwarcia konta, po codzienne sprawy projektujemy "mobile native". To nie tylko kierunek aspiracyjny — to świadomy wybór wynikający z danych i zachowań naszych klientów.

Od kilku miesięcy mBank oferuje w aplikacji mobilnej marketplace przygotowany wspólnie z Morele. Jak oceniacie ten projekt z perspektywy tego czasu i w jaki sposób zamierzacie go rozwijać?

To strategiczna współpraca, którą doceniło już wielu naszych klientów. Dzięki "mOkazje zakupy" mogą oni wygodnie robić codzienne i większe zakupy bezpośrednio w aplikacji mBanku, wybierając spośród około miliona dostępnych produktów. Usługę tę planujemy regularnie rozwijać, a w przyszłości chcemy jeszcze mocniej wspierać lojalność klientów, oferując im dodatkowe korzyści.

Jak zamierzacie zapewnić wygodę korzystania z aplikacji bankowych przy jednoczesnej dbałości o bezpieczeństwo i zgodność z zasadami dostępności?

W mBanku od zawsze stawiamy doświadczenie, bezpieczeństwo oraz dostępność usług na pierwszym miejscu – to wartości, które są głęboko zakorzenione w naszej kulturze organizacyjnej. Doskonale rozumiemy, jak istotne jest zaufanie klientów, dlatego nieustannie podnosimy standardy ochrony, jakości obsługi i powszechności naszych rozwiązań. Bezpieczeństwo pozostaje dla nas absolutnym priorytetem, a zaufanie klientów to najważniejsza wartość, którą pielęgnujemy każdego dnia.

Dziękujemy za rozmowę.

Wywiad z Łukaszem Gajewskim został przeprowadzony w związku z rankingiem Mobilny bank 2025. Partnerem głównym raportu jest mbank.

KATEGORIA
NASZ GOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies