Kolorystyka karty jest uzależniona od tego, czy klient zamówił kartę cyfrowo czy za pośrednictwem doradcy
Provident zmienia wygląd swoich kart kredytowych. Wprowadza dwie wersje nowego wzoru – z zielonym lub niebieskim elementem graficznym na ciemnym tle. Kolorystyka karty zależy od kanału dystrybucji – niebieska to online’owa Provi Sm@art, a zielona to Provi Smart agent.
Karty prezentują się tak:


Jak widać, awers karty ma układ pionowy, choć świadczy o tym jedynie logo firmy pożyczkowej i nazwa karty. Pozostałe informacje zostały przeniesione na rewers, który pozostawiono już w tradycyjnym układzie poziomym. Karty mają także tzw. blind notch, czyli wcięcie na krótszym boku plastiku, które ma ułatwiać osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z bankomatów czy terminali.
W listopadzie 2024 r. Provident uzyskał licencję krajowej instytucji płatniczej, co pozwala mu aktywnie rozwijać sprzedaż kart kredytowych. Łącznie wydał ich ok. 240 tys. Jak podaje firma, karty odpowiadają już za połowę bilansu Providenta, a w perspektywie trzech lat ich udział w bilansie może sięgnąć nawet 75 proc.