
W ujęciu kwartalnym liczba klientów bankowości internetowej nieznacznie zmniejszyła się, co jest efektem spadków odnotowanych przez ponad połowę analizowanych przez cashless.pl banków
W II kw. 2025 r. działające na polskim rynku banki miały 23,3 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej – wynika z danych gromadzonych przez cashless.pl. To o 0,4 proc. mniej niż w I kw. bieżącego roku oraz o 8,8 proc. więcej względem II kw. poprzedniego roku. Za aktywnego użytkownika uważa się klienta, który loguje się na rachunek przynajmniej raz w każdym miesiącu kwartału.
Niezmiennie liderem zestawienia pozostaje PKO BP z liczbą 4,3 mln klientów, którzy logują się regularnie na rachunek internetowy. Warto zwrócić uwagę, że próg 4 mln takich klientów przekroczył jeszcze inny państwowy gigant – Pekao. Względem poprzedniego kwartału o jedną pozycję wyżej w zestawieniu znalazł się BNP Paribas. Tym samym pokonał Santandera, który odnotował znaczny, bo 8,4-proc. spadek liczby użytkowników bankowości internetowej.
W ujęciu kwartalnym największy wzrost o 2,8 proc. osiągnął mBank. Na przeciwnym biegunie był z kolei Santander Consumer Bank (SCB). Liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej tej instytucji w trzy miesiące osunęła się o 15,2 proc. Trzeba przy tym pamiętać, że bankowość elektroniczna w tym wypadku nie służy do zarządzania rachunkami osobistymi, tylko np. kartami kredytowymi czy oszczędnościami. Bank planuje zrezygnować w ogóle z bankowości internetowej, a nowym klientom proponuje jedynie aplikację mobilną. Natomiast swoimi statystykami nie podzielił się z nami VeloBank, a BOŚ od dłuższego czasu ich nie aktualizuje.