Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Z badania Providenta można wnioskować, że na urlopie Polacy częściej niż w domu płacą gotówką

Z Barometru Providenta wynika, że na urlopie 71 proc. Polaków używa gotówki, 62 proc. kart, 29 proc. Blika a portfeli cyfrowych – 20 proc.

Z kolejnego odczytu cyklicznego badania pt. Barometr Providenta, tym razem poświęconego m.in. zwyczajom płatniczym podczas urlopów, wynika, że większość naszych rodaków nie stroni od gotówki, ale jednocześnie korzysta z nowoczesnych instrumentów płatniczych. 71 proc. ankietowanych na wakacjach płaci gotówką, niecałe 62 proc. – tradycyjną kartą. Do tego 29 proc. badanych używa Blika a niecałe 20 proc. – cyfrowych portfeli jak Apple Wallet czy Google Wallet.

Przeczytajcie także: W jaki sposób Provident zaoferuje płatności odroczone?

Jak piszą autorzy Barometru Providenta, z portfeli cyfrowych i Blika szczególnie często korzystają młodsi urlopowicze. W grupie 18-24 lata używa ich łącznie prawie 70 proc. uczestników badania, a w grupie 25-34 lata – nawet 84 proc.

Jeżeli wziąć pod uwagę osoby wyjeżdżające na urlop za granicę, to wśród nich po gotówkę sięga niecałe 45 proc., a kartą płaci ponad 29 proc. respondentów. Cyfrowe portfele wybiera ponad 18 proc. badanych.

Wśród zalet korzystania podczas urlopu z elektronicznych instrumentów płatniczych, takich jak karty, badani wymieniają na pierwszym miejscu poczucie bezpieczeństwa a następnie – możliwość odroczenia płatności (np. dzięki płatności kartą kredytową) oraz możliwość skorzystania z limitu kredytowego w razie nieprzewidzianych wydatków.

Przeczytajcie także: Tylko 10 proc. Polaków zna znaczenie słowa fintech

Porównanie wyników badania Providenta z opublikowanymi niedawno rezultatami sondażu Polski Bezgotówkowej może wskazywać na różnice między zwyczajami płatniczymi na co dzień i na urlopie. Z raportu Polski Bezgotówkowej dowiadujemy się, że w 2024 r. 69 proc. wszystkich płatności zrealizowano bezgotówkowo, w tym kartami – 41 proc., portfelami cyfrowymi – 18 proc. a innymi narzędziami w tym Blikiem – 10 proc. Udział gotówki wyniósł zaś 31 proc. Natomiast wygląda na to, że wspólną cechą zachowań płatniczych zarówno na wyjazdach wakacyjnych jak i w domu jest to, że lubimy mieć wybór i płacić w różny sposób.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies