Aby płacić za pomocą Visa Mobile klienci PKO BP, muszą pobrać apkę oferowaną przez organizację płatniczą
PKO BP udostępnił klientom nowy sposób płatności, Visa Mobile. Aby z niego skorzystać, użytkownik musi pobrać aplikację o tej nazwie oraz dodać i aktywować w niej kartę. Płatność w sklepie internetowym inicjuje się wybierając na liście metod płatniczych Visę Mobile. Następnie podaje się numer telefonu komórkowego i finalizuje transakcję.
– Zakupy online stały się codziennością, a nowa metoda płatności to odpowiedź na potrzeby tych, którzy cenią szybkość, bezpieczeństwo i wygodę. Klienci nie muszą wielokrotnie wpisywać numeru karty, daty ważności ani kodu CVV. Visa Mobile to nowoczesne i intuicyjne rozwiązanie, które ułatwia codzienne bankowanie – mówi Edyta Tararuj, dyrektorka biura rozwoju produktów w Departamencie produktów klienta indywidualnego w PKO BP.
Visa Mobile z założenia ma uzupełniać uniwersalne rozwiązanie Click to Pay (CTP), wykorzystywane także przez Mastercarda. To międzynarodowy standard płatności, opracowany przez EMVCo, nieco różniący się od Visy Mobile. Podczas gdy w CTP zlecającego płatność identyfikuje się za pomocą adresu e-mail, to w rozwiązaniu oferowanym przez Visę, do tego celu wykorzystuje się numer telefonu. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj: Czym Visa Mobile różni się od Click To Pay i dlaczego organizacja zdecydowała się rozwijać obie te usługi?
Aktualnie płatności Visa Mobile oferowane są w aplikacjach mobilnych trzech banków: ING, Nest Bank i SGB. Natomiast swoje karty do aplikacji Visa Mobile mogą dodawać także m.in. klienci mBanku oraz od dzisiaj także PKO BP. Wpisane tam karty pojawią się automatycznie także w Click to Pay, ponieważ w rozwiązaniu Visy wykorzystano właśnie standard CTP.