Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Brak cierpliwości kupujących decyduje o kierunkach rozwoju e-commerce

Konsumenci są skłonni zrezygnować z zakupów, gdy cokolwiek opóźnia proces finalizacji transakcji

Firma Autopay opublikowała komunikat na temat zrealizowanego na jej zlecenie badania "Finanse Polek i Polaków 2025". Dotyka ono m.in. kwestii zakupów w sklepach internetowych. Najkrócej mówiąc, badanie pokazuje, że polscy e-konsumenci mają bardzo mało cierpliwości, co prowadzi do tego, że są skłonni zrezygnować z zakupów w e-commerce, gdy cokolwiek choćby na chwilę opóźni finalizację tego procesu.

Przeczytajcie także: Curve na iPhone'ach także w Polsce

Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że im mniej formalności przy płatności, tym lepiej. Duża część potrafi przerwać zakup, gdy tylko zauważy, że doliczana jest prowizja (65 proc.), a ponad trzy piąte badanych jest poirytowanych, gdy coś opóźnia finalizację transakcji. – Gdy w sklepie stacjonarnym w kolejce do kasy utknie osoba przed nami – jeszcze poczekamy. Ale w świecie online, jeśli coś trwa pięć sekund za długo, szybko zamykamy stronę i odpuszczamy. Ten "cyfrowy brak cierpliwości" staje się znakiem czasów i ważnym zjawiskiem w branży ecommerce – mówi Wojciech Murawski, współzarządzający Autopay.

Oprócz dostępności konkretnego produktu, na wybór sklepu internetowego przez użytkowników wpływa – co naturalne – cena (80 proc.), ale też sposób lub koszt dostawy oraz wiarygodność sklepu (64 proc.). Wśród metod płatności, które wybierają Polki i Polacy, dominuje Blik. Korzysta z niego już 64 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazły się szybkie przelewy, a podium zamykają płatności kartowe z 37 proc. wskazań.

Przeczytajcie także: Aplikacja Stocard zniknie z sieci jeszcze w tym miesiącu

W porównaniu z 2024 rokiem, spadło zainteresowanie samodzielnym wykonywaniem przelewu czy płatnościami za pobraniem. Widać natomiast, że rośnie liczba użytkowników, którzy korzystają z płatności odroczonych, a także Google Pay czy Apple Pay. 61 proc. osób przyznaje, że zrezygnowało z zakupu online, bo sklep nie oferował dogodnej formy płatności. Połowie respondentów zdarzyło się przerwać zakupy ze względu na brak możliwości szybkiego i łatwego zwrotu.

Badanie "Finanse Polek i Polaków w 2025" zostało zrealizowane na zlecenie Autopay przez pracownię badawczą Satisface pod koniec marca 2025 r. na reprezentatywnej grupie 1802 osób metodą CAWI.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies