Dokument został przygotowany w ramach dialogu branżowego, moderowanego przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych
Provident informuje, że przyjął "Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji Usług przez Instytucje Pożyczkowe". To dokument, przygotowany przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych pod auspicjami Komisji Nadzoru Finansowego, którego celem jest wprowadzenie odpowiednich standardów w zakresie sprzedaży tzw. VAS-ów, czyli usług dodatkowych, przy okazji oferowania kredytów konsumenckich. Więcej o tym mogliście przeczytać w tekście: Samoregulacja pożyczkodawców. Branża przyjęła dobre praktyki w zakresie sprzedaży usług dodatkowych.
Jak tłumaczy Provident, kodeks powstał, by chronić konsumentów i podnosić transparentność na rynku pozabankowym. Nowe zasady wyznaczają m.in. obowiązek jasnego informowania klientów o zakresie i warunkach usług, zapewnienie ich całkowitej dobrowolności, a także unikanie oferowania produktów nieadekwatnych do sytuacji klienta.
– Jednym z założeń dokumentu, który podpisaliśmy, jest zapobieganie tzw. missellingowi, czyli dystrybucji usług niedostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów – mówi Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektorka ds. korporacyjnych w Provident Polska. – W praktyce oznacza to, że zobowiązujemy się do prowadzenia sprzedaży w sposób odpowiedzialny, z troską o to, by oferta odpowiadała faktycznym potrzebom odbiorcy. W tym celu monitorujemy nasze usługi całościowo: począwszy od sposobu, w jaki są one oferowane, przez dbałość o to, do kogo trafiają, aż po obsługę posprzedażową, czyli badanie satysfakcji klienta i naszej konkurencyjności. Kodeks jest potwierdzeniem praktyk, które stosowaliśmy dotychczas – zaznacza.
Dobre Praktyki zostały wypracowane w ramach dialogu branżowego i są pierwszym dokumentem samoregulacyjnym w sektorze pożyczkowym. Obecnie każda instytucja może dobrowolnie zadeklarować przyjęcie określonych w nich standardów, przesyłając odpowiednie oświadczenie do ZPF. Provident Polska dołączył do grona sygnatariuszy oświadczenia jako jedna z pierwszych firm. Zapowiada, że wdroży dobre praktyki w pełnym zakresie w ciągu trzech miesięcy, a informacja o ich stosowaniu pojawi się również na stronie internetowej spółki.