Z rozwiązania umożliwiającego wypłatę pieniędzy przy okazji płatności kartą za zakupy w sklepie skorzystała dotąd niemal połowa naszych rodaków
Jak podaje fundacja Polska Bezgotówkowa, na podstawie przeprowadzonego na jej zlecenie badania można stwierdzić, że 76 proc. Polaków słyszało już o usłudze cashback, czyli możliwości wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą za zakupy. Badanie pokazuje również, że co drugi Polak (49 proc.) skorzystał już z tej formy wypłaty pieniędzy przynajmniej raz, a najchętniej wybierają to rozwiązanie osoby w wieku 25-34 lata.
Aby skorzystać z usługi cashback, wystarczy podczas zakupów w sklepie lub punkcie handlowym zakupić dowolny produkt i przed dokonaniem płatności kartą poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty gotówki. Jednorazowo można wypłacić dowolną kwotę (w zależności od ilości gotówki dostępnej w kasie), jednak nie większą niż 1000 zł. Z usługi można skorzystać w punktach oznaczonych znakami Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj oraz VISA Cash Back, m.in. w sklepach sieci Biedronka, Carrefour, Empik, Netto, Rossmann, Sokołów i na stacjach benzynowych Moya.
Według badania zrealizowanego na zlecenie fundacji, 35 proc. osób korzysta z wypłat pieniędzy w sklepie kilka razy w tygodniu, podczas gdy 31 proc. robi to kilka razy w ciągu miesiąca. Najczęściej jednorazowo za pomocą usługi cashback wypłacane są kwoty w przedziale 50-200 zł (44 proc.) oraz drobne kwoty do 50 zł (26 proc.). Punktem najbardziej kojarzonym z usługą cashback jest sieć sklepów Żabka (32 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znalazły się stacje benzynowe (21 proc.) oraz sieć sklepów Dino (16 proc.).
– Usługa cashback jest obecnie dostępna w blisko 266 tys. punktów handlowo-usługowych w całej Polsce, co czyni ją jednym z najbardziej wygodnych sposobów wypłaty gotówki podczas codziennych zakupów. Z satysfakcją obserwujemy rosnącą świadomość tego rozwiązania wśród konsumentów – szczególnie widoczne jest to w okresie wakacyjnym, kiedy potrzeba dostępu do gotówki często się zwiększa – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektorka obszaru marketingu i produktów w Polsce Bezgotówkowej.