Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już dwie trzecie klientów wysyłających pieniądze za granice woli korzystać z rozwiązań online

Jednak prawie 40 proc. respondentów wciąż wysyła pieniądze za granicę, korzystając ze stacjonarnych punktów nadań, np. w oddziałach banku

Visa opublikowała nowy raport pt. "Międzynarodowe przepływy środków: upowszechnienie cyfrowych przekazów pieniężnych w 2025 r." Prezentuje on m.in. preferencje klientów wysyłających pieniądze za granicę co do sposobu zlecania przekazów. Wyniki badania podsumowuje Sebastian Geldner, dyrektor rozwoju biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visie. – Konsumenci preferują cyfrowe przekazy pieniężne ze względu na lepsze doświadczenie płatnicze i poczucie bezpieczeństwa – mówi przedstawiciel organizacji.

Przeczytajcie także: EuroPA i Wero chcą nawiązać współpracę

Jak się okazuje, dwie trzecie respondentów badanych przez Visę do wysłania pieniędzy za granicę woli użyć aplikacji cyfrowych. W przypadku polskiego rynku wskazało na to 61 proc. badanych. 39 proc. wciąż korzysta jednak z tradycyjnych przekazów, odwiedzając stacjonarny punkt nadań, np. w oddziale banku. O rosnącej popularności aplikacji cyfrowych w naszym kraju świadczy fakt, że ponad jedna czwarta Polaków (28 proc.) częściej niż rok temu wysyła pieniądze na konto bankowe za granicę tylko i wyłącznie przy ich użyciu.

Wśród cech transferów cyfrowych, które są ich największą zaletą, badani klienci z Polski wskazują na natychmiastowość ich realizacji (39 proc. wskazań). 32 proc. podaje ponadto, że są one bezpieczne, a 19 proc. sądzi, że takie rozwiązania ułatwiają życie odbiorcom pieniędzy poza granicami Polski.

Przeczytajcie także: mBank najczęściej wybieranym bankiem przez polski fintech

A dlaczego klienci korzystają z transferów międzynarodowych? Blisko jedna trzecia badanych globalnie i w Polsce (odpowiednio 31 proc. i 30 proc.) wskazała nieoczekiwane potrzeby ze strony przyjaciół lub rodziny. Inne najczęściej wybierane przyczyny to: prezent wakacyjny lub wynikający z innej specjalnej okazji, jak np. urodziny, oraz ogólna pomoc humanitarna. 1 na 8 Polaków deklaruje, że regularnie wysyła pieniądze rodzinie lub przyjaciołom przebywającym za granicą.

Główne trudności wynikające z przekazania pieniędzy za granicę to wysokie opłaty z tego tytułu pobierane przez instytucje finansowe, kłopoty z obliczeniem kursu wymiany oraz techniczne trudności ze zleceniem przekazu. Jednak ponad połowa badanych konsumentów z Polski (52 proc.) oraz 43 proc. globalnie nie miało żadnych problemów podczas wysyłania środków pieniężnych za granicę, co podkreśla ogólną niezawodność cyfrowych przelewów pieniężnych.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies